„Pradėsime nuo prevencinių reidų, kurių metu nustatę viršijimus administracinių sankcijų netaikysime, baudų neskirsime. Kai pabaigsime vykdyti prevencinius reidus, galbūt pavasario viduryje pradėsime ir jau tuos tikruosius. Tikslios datos įvardyti šiandien negaliu“, – sakė Vilniaus aplinkos apsaugos skyriaus vedėjas Edgaras Skrebė.
Įdomi situacija nutiko su antru per parodomąją akciją tikrintu automobiliu. „Iš rezultatų yra nepavykęs, t. y. lambda zondo padėtis“, – konstatavo tikrinantysis. Toks automobilis eisme dalyvauti jau negalėtų. „Taip, galutinis rezultatas yra neigiamas. Automobiliams, kurie turi trijų pakopų išmetimo valymą, yra matuojama dar ir lambda reikšmė. Lambda reikšmė buvo neigiama, t. y. viršytas parametras“, – aiškino Aplinkos apsaugos departamento Panevėžio valdybos pirmininkas Gintautas Andruškevičius. Jis teigė, kad automobilio techninė apžiūra (TA) šiuo atveju būtų panaikinta.
Autoservisų atstovai tikina, kad apie tokias automobilių bėdas žmonės nuoširdžiai gali net neįtarti. „Jeigu neužsidegs indikacija prietaisų skydelyje, vadinamoji check engine lemputė, kuri simbolizuoja elektroninius gedimus, jis jos gali net ir nežinoti. Čia mes kalbame apie benzininį variklį. Paprastas dalykas – jeigu prakiuro duslintuvas, lambda zondo parodymai neatitiks“, – komentavo vieno autoserviso vadovas Arvydas Gailiušas.
Bet kokiu atveju, viršijus išmetamųjų teršalų normas, techninė apžiūra galios tik 48 valandas. Tada automatiškai bus panaikinta. Be to, teks paploninti ir piniginę. „Nustačius normatyvų viršijimą, bus taikoma administracinė atsakomybė, Administracinių nusižengimų kodeksas numato nuo 100 iki 300 eurų baudą, – teigė E. Skrebė. – Jei automobilis leidžia skysčius, irgi taikomos baudos. – Yra traktuojama kaip aplinkos teršimas cheminėmis medžiagomis, numatyta sankcija yra nuo 60 iki 120 eurų.“
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
Tačiau nustačius, kad iš automobilio teka skysčiai, TA naikinama iškart. „Jeigu bus fiksuojami tokie atvejai, kad akivaizdžiai tekės techniniai skysčiai, apart langų apiplovimo skysčio, bus naikinama TA“, – tikino G. Andruškevičius
Autoserviso vadovas patarė: „Pakėlus kapoto dangtį pasižiūrėti arba jei išvažiuojant iš stovėjimo aikštelės matosi akivaizdus šviežias skysčių nutekėjimas. Tai jau pilietiškumo klausimas, kurį turėtų turėti savyje kiekvienas save gerbiantis vairuotojas“, – įsitikinęs A. Gailiušas.
Tai, kad ir aplinkosaugininkai kelyje tikrins automobilių taršą, žmonės vertina įvairiai: „Manau, kad gerai, labai daug taršos yra“, – tikino vienas. „Aišku, kad blogai. Pinigų surinkimas tiktai. Taigi TA praeini, viską tikrina, o dabar vėl iš naujo tikrins šitie ir rinks pinigus“, – piktinosi kitas.
Tačiau vairuotojai dvejoja, ar stotų, stabdomi ne policijos pareigūnų: „Čia geras klausimas, nuo situacijos priklausytų“, „Nežinau, naktį gal nelabai“, „Nemanau, nemanau, tikrai būtų kažkaip nejauku, tamsiu paros metu ypač“, „Ne, nestočiau, tikrai nestočiau. Skambinčiau 112“, „Gal ne, gal kokie kandžiulnikai, irgi gali šitaip būt“.
Aplinkosaugininkai ragina nebijoti, o jų uniformas įsiminti: „Pareikalavus visuomet bus pateikiamas pareigūno tarnybinis pažymėjimas, stabdoma bus taip pat ženklintais automobiliais su Lietuvos aplinkos apsaugos ženklu, mėlynos spalvos švyturėliais. Būtent šie reidai bus atliekami tik šviesiu paros metu, na, nes naktį tiesiog nėra prasmės jų vykdyti“, – aiškino E. Skrebė.
Per metus aplinkosaugininkai planuoja patikrinti nuo 9 iki 15 tūkst. automobilių.
Naujausi komentarai