„Galima konfiskuoti transporto priemonę, jeigu pakartotinai vairuoji chuliganiškai, nesvarbu, blaivus ar neblaivus“, – pažymėjo Kelių policijos tarnybos vyriausiasis tyrėjas Rytis Vosylius.
Chuliganišku vairavimu laikoma ir kai vairuotojas, važiuodamas prieš kitą automobilį, ima staigiai stabdyti.
Žmonės sako, kad toks sprendimas per griežtas, kai kurie gali ir netyčia taip pasielgti. Kiti pažymi, kad užtektų baudos, nereikėtų imtis konfiskavimo.
Visas LNK reportažas – vaizdo įrašas:
Artūras Pakėnas piktai klausia, kur žmogus netyčia paslydo, o kur – chuliganiška vairavimas.
„Ar valdžiai taip trūksta automobilių, kad nutarė konfiskuoti ir išsidalyti gal? Ar tikrai egzistuoja rimta problema su tuo?“ – retoriškai klausė saugaus eismo ekspertas A. Pakėnas.
Policija tikina, kad iš bet ko dėl nedidelio paslydimo automobilio tikrai neatims.
„Katedros aikštėje saulutes paišo – chuliganiškas vairavimas. Tačiau jei šiek tiek užmetė – neatimsime. Vertiname pagal kiekvieną situaciją“, – akcentavo R. Vosylius.
Tačiau policija neslepia, kad labiausiai šiais pakeitimais norima pažaboti vairuotojus, kurie važiuoja be vairuotojo pažymėjimo ir nuolat pažeidžia Kelių eismo taisykles.
Ar valdžiai taip trūksta automobilių, kad nutarė konfiskuoti ir išsidalyti gal?
„Pareigūnai buvo sustabdę ir 50 kartų vairuotoją, kuris neturėjo teisės vairuoti. Kitą dieną pasiima tą transporto priemonę, nes ji nekonfiskuojama, ir vėl toliau važiuoja, baudų nemoka, susikaupia jau apie 30 tūkst. eurų. Tokios priemonės buvo pritaikytos būtent tokiems“, – teigė R. Vosylius.
Kai kurie saugaus eismo ekspertai šioms priemonėms pritaria.
„Jeigu asmuo jau buvo nusižengęs, gal sąmoningai pažeidinėja, kitas automobilio savininkas tokiam draugui gal stengsis jau nebeduoti, nes žino, kad pats gali nukentėti“, – galimą scenarijų nusakė saugaus eismo ekspertas Darius Kanapinskas.
Tačiau A. Pakėnas nėra tikras, ar automobilio konfiskavimas padės.
„Kitą dieną jis nusipirks kitą už 200 eurų automobilį. Ar tai juos išgąsdins?“ – retoriškai klausė A. Pakėnas.
„Dabar, kai atims, reikės bent susirasti naują transporto priemonę, bet klausimas, kiek jų gali nusipirkti“, – pastebėjo R. Vosylius.
Kiti saugaus eismo ekspertai svarsto ir apie dar griežtesnius apribojimus.
„Galbūt dar galėtų padaryti, kad tokie asmenys savo vardu net negalėtų registruoti automobilio. Tai dar vienas didžiulis apribojimas“, – svarstė D. Kanapinskas.
„Ar žmogų, kuris nemoka važiuoti slydžiu keliu ir bijo netyčia paslysti, išgąsdinome, ar chuliganėlį, kuris asocialus tipas, neturi savo automobilio?“ – abejojo pakeitimais A. Pakėnas.
Policija tikina, kad tokių recidyvistų kasmet pagauna kelis šimtus ir automobilio konfiskavimas – reikalinga priemonė. Nuo lapkričio įsigaliojo ir daugiau griežtesnių taisyklių, pvz., už pakartotinį vairavimą esant neblaiviam teisė vairuoti gali būti atimta iki septynerių metų. Iki tol maksimali bausmė buvo penkeri metai.
Naujausi komentarai