Kazys Paulikas: „Mano važiavimas pamatuotas“ Pereiti į pagrindinį turinį

Kazys Paulikas: „Mano važiavimas pamatuotas“

2004-12-28 09:00

Žmogus ir automobilis

Kazys Paulikas: „Mano važiavimas pamatuotas“

Lietuvos lošimo operatorių asociacijos prezidentas Kazys Paulikas tikina, kad kiekvienas automobilis turi ne tik savo stilių, važiavimo manierą, bet ir kvėpavimą. Pašnekovo teigimu, dažnai originalesnio automobilio atsisakoma tik todėl, kad artimiausias jo remonto servisas yra Čekijoje ar Švedijoje. “Šiandien aš dar nepasiruošęs įveikti tokius atstumus ir skirti tiek laiko automobilio remontui. Prieš įsigydamas dabartinę mašiną, domėjausi automobilių madomis, žiūrinėjau tokius modelius kaip poršė, mersedesas, tačiau išsirinkau šeštos serijos BMW”.

- Ar pakanka vieno automobilio? Gal vis dėlto reikėtų pagalvoti apie antrą?

- Jei žmogus vyresnio amžiaus ir turi daug pinigų, galbūt gali sau leisti turėti keletą automobilių, bet aš turiu tik vieną. Daug ką apsprendžia automobilio kaina ir paskirtis - kam jis bus naudojamas. Mano automobilis universalus: tiek darbui, tiek pramogoms. Kadangi mano gyvenimas azartiškas ir sportiškas, tai ir dabartinis mano automobilis sportiškas. Jei būtų galimybė turėti du automobilius, tai vienas būtų sportiškas, o kitas - pagal gyvenime užimamą padėtį. Bet kol kas man išeina turėti tik vieną mašiną.

- Domitės automobilių madomis?

- Taip, bet neprofesionaliai. Manau, kad yra skirtingi interesai: vieni domisi antikvariniais ir prabangiais automobiliais, o kiti – naujovėmis. Bet mane labiausiai domina sportinių automobilių naujovės. Ką išleido ferarių, ką sugalvojo poršė, mersedesų firmos. Žinoma, mersedesas ar BMW yra daugiau žemiški, labiau prieinami automobiliai. Investuoti milijoną į automobilį šiandien galimybių nėra.

- Ar jums svarbus automobilio komfortiškumas?

- Paprastai sportiniai automobiliai turi labai gerą įsibėgėjimą, juose ir komforto pakankamai. Prieš dabartinį turėjau labiau sportišką, bet komforto buvo mažiau. Automobilio komfortiškumą lemia kaina.

- Ar daug automobilių teko vairuoti?

- Aš - vienas sėslesnių vairuotojų. Kadaise turėjau septintuką, po jo sekė mersedesas, dabar jau antras BMW. Dabartinė mašina - ketvirta.

- Ar seniai vairuojate?

- Panašiai nuo tos leistinos ribos, gal tik trupučiuką suvėlavau. Gyvenimo sąlygos ir socialinė padėtis man neleido taip greitai, kaip norėjosi, įsigyti automobilį. Todėl ir jaunatviško lakstymo nebuvo. Kada pripranti jaunas greitai važinėti, labai sunku vėliau to atsisakyti.

- Tai jūs atsargus vairuotojas?

- Mano važiavimas pamatuotas. Kartais važiuoju pakankamai greitai, tačiau daugeliu atvejų aš automobilio neišnaudoju tiek, kiek jisai gali. Man labai svarbus saugumas.

- Ką vertinate labiausiai?

- Mane žavi automobilio išskirtinumas. Norisi būti savitam. Tai nėra noras kaimynus nustebinti ir greičiau per miestą pervažiuoti – prieš kitus pasipuikuoti. Juk šiuo metu pasaulyje tiek visko daug – galima ko nors originalesnio paieškoti. Pirmenybę teikiu sportiniams automobiliams. Jie pakankamai saugūs.

Vientisas kėbulas, plačios padangos, normalus aptakumas – visa tai, ko reikia sportinei mašinai.

- Ar yra skirtumas, kai prie automobilio vairo sėdi moteris, o ne vyras?

- Kartais net nematydamas gali nujausti, kad prie automobilio vairo sėdi moteris. Nenorėčiau vertinti, ar jos geriau, ar blogiau vairuoja, tiesiog jos kiek kitaip mąsto nei vyrai. Ir stabdymą supranta kiek kitaip. Vyras strategiškai žino, kaip važiuoti žiedu, o moteris gali sustoti jums prieš akis ir paprasčiausiai ne taip supratę įvažiuosite į jos automobilio galą. Moterys vairuotojos - ne tokios ryžtingos kaip vyrai. Moterį galima palyginti su pradedančiu vairuotoju. Jos atsargesnės nei vyrai, todėl ir avarijų padaro daug mažiau. Nesakyčiau, kad jos prastos vairuotojos. Tiesiog vyrų ir moterų vairavimo stilius skiriasi.

- Gal skirtinga prigimtis tą lemia?

- Vyrai vairuoti ir jodinėti pradėjo anksčiau nei moterys. Tai tarsi užprogramuota mūsų genuose. Juk arkliai, vežimai visada daugiau priklausė vyriškajai pusei, o moterys siejosi su šeima ir namais. Bet dabar viskas keičiasi. Kas žino - gal ateityje geriau vairuos moterys?

- Ar jūs azartiškas vairuotojas?

- Kiekviename mūsų užkoduotas vidinis žmogaus charakteris. Taip, esu ir aš greitį viršijęs, bet jei geras kelias, geros padangos ir geras automobilis, kodėl gi nevažiuoti greičiau? Bet jei kelias nekoks, aš renkuosi saugesnį gyvenimo stilių. Azarto aš turiu, bet ne prie automobilio vairo.

- Kaip vertintumėte save kaip vairuotoją dešimties balų vertinimo sistema?

- Labai vidutiniškai. Būčiau panašiai per viduriuką. Manau, kad mano balas būtų penki ar šeši.

- Automobilis jums - įvaizdžio dalis?

- Mano įvaizdį atspindi nuveikti darbai, ir tik po to eina visi kiti priedai. Automobilis man – daugiau privalomas dalykas. Galbūt kokie bankininkai tokiu būdu gali sau leisti pademonstruoti prabangą. Aš automobiliu važiuoju į darbą, į susitikimus, bet tai nėra įvaizdžio kūrimas.

- Gal esate kada važiavęs autostopu?

- Ne, autostopu važinėjęs nesu. Tada, kai dar neturėjau automobilio, naudodavausi viešuoju transportu. Tuomet dar ir taksi buvo pakankamai pigūs. Manęs nežavi pakeleivingų mašinų stabdymas ir nežinojimas, kada pasieksi norimą tašką. Man patinka aiškiai žinoti išvykimo ir atvykimo laiką ir važiuoti ramiai, be autostopo atrakcijų. Vertinu tikslumą ir konkretumą. Autostopas daugiau tinka merginoms.

- Ar galėtumėte vadinti save tvarkingu vairuotoju?

- Taip, esu pakankamai tvarkingas vairuotojas. Mano mašinoje esantys daiktai turi jiems skirtą vietą. Grįžęs iš ilgesnių kelionių, nereikalingus daiktus išimu. Stengiuosi, kad mano mašina būtų tvarkinga. Jeigu automobilis nors kiek išskirtinis, tai aplinkiniai tiek jį, tiek jo savininką identifikuoja greitai.

- Ar teko kada patirti nesėkmių kelyje?

- Nėra labai daug nesėkmingų įvykių buvę. Keletas smulkių dalykų: kažkur mašiną įlenkė, į mašinos stiklą akmuo pataikė ir jį išdaužė, bet tai smulkmenos, kuklūs dalykai.

- Kaip vertinate vairuotojų kultūrą uostamiestyje?

- Daugeliu atvejų mūsų gatvėse vyrauja ištisinės lenktynės, jeigu kas įsėda ir važiuoja iš punkto A į punktą B, tai užlenda mūsų mikroautobusai. Iš tiesų tai tikras siaubas, nes jie spaudžia kiek tik gali, stabdo bet kur. Aš suprantu, to lito vaikymasis ir visa kita, bet manyčiau, kad kelių policija į juos turėtų kreipti ypatingą dėmesį. Jie išbalansuoja visą mūsų miesto eismą vien todėl, kad nardo miesto gatvėmis, užkišinėja automobilius. Aš į darbą važiuoju pakankamai lėtai, todėl gana dažnai tenka matyti, kaip nekultūringi vairuotojai rodo man kažkokius ženklus. Tai visiškai skirtingai nei Europoje. Ten žmonės juda lėtai. Jie sustoja, praleidžia vieni kitus. Jie jau išaugę iš to vaikiško amžiaus ir moka judėti normaliu greičiu. Pro automobilio langą rodyti kažkokius ženklus ne tik nekultūringa, bet ir nepriimta. Mums teks dar gerokai ūgtelėti.

- Kaip manote, kas turėtų ugdyti nedrausmingus vairuotojus?

- Jūs turėtumėte rašyti. Taip pat televizijos laidos galėtų prie to prisidėti. Tarkim, važiuoja policija paskui nedrausmingą vairuotoją, operatorius nufilmuoja, o paskui parodo, kaip vienas ar kitas ponas neužleido ar per greitai važiavo. Lietuvoje, priešingai nei Vokietijoje, vairavimo kultūros nėra: jei išvažiavo, tai ir važiuoja kas kaip sugeba. Gali mirksėti, gali dar ką nors daryti, bet priešais tave važiuojančiajam visiškai nesvarbu, nes jis - asmenybė. Taip. Pas mus visi asmenybės. Aš suprantu. Asmenybė, bet ne toje vietoje, kur reikėtų. Jei esi pirmoje juostoje ir neskubi, tai prašau praleisti skubantįjį. Erzina ir policijos stabdymas, ir prašymas parodyti dokumentus. Sustabdo be priežasties, o kai pasiteirauji, ką ne taip padarei, atsako “Ne, nieko. Ai, šiaip tikriname”. Europoje ir visame pasaulyje to nėra. Dėmesys telkiamas ne ten, kur reikėtų. Čia tiktai mūsų visų kultūra. Kada pasieksime aukštesnį lygmenį, kada nereikės kelyje demonstruoti savo asmenybės ir parodysime nors kartą savo darbais, ką galime, nežinau.

- Ką galima pasakyti apie vairuotoją žvelgiant į jo automobilį?

- Automobilis pasako šį tą apie jo šeimininką. Aš galiu įsivaizduoti, ką tas žmogus veikia, koks jo charakteris. Taip pat šį tą pasako ir automobilio spalva bei tvarka salono viduje. Jei mašinos viduje labai daug netvarkos, tai, priimdamas tokį pilietį į darbą, gerai pagalvočiau, gal ir darbe jis bus toks netvarkingas. Taip pat šioks toks asmenybės neaiškumas, kai žmogus labai dažnai keičia automobilius. Tokiam vairuotojui, matyt, trūksta stabilumo.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų