Krepšininkai Lavrinovičiai ieško erdvių mašinų
Vieni garsiausių Lietuvos krepšininkų broliai dvyniai Darjušas ir Kšyštofas Lavrinovičiai vairuoja seniai. Krepšininkai unikalūs ne tik savo sportiniais pasiekimais, bet ir gebėjimu važinėti vienu automobiliu. ,,Mes visada būdavome kartu, tad mums nereikėjo dviejų automobilių. Vieną dieną vienas važinėdavo, kitą dieną - kitas“, - pasakojo dvyniai.
- Atsimenate, kada atsisėdote prie vairo pirmą kartą?
Darjušas: Prie vairo atsisėdome anksti, bet važinėti pradėjome maždaug nuo šešiolikos metų. Buvo vyresni draugai, kurie turėjo mašinas, ir mes bandėme. O išsilaikę teises važinėti pradėjome aštuoniolikos metų.
Kšyštofas: Brolis pirmas teises išsilaikė. Jam buvo aštuoniolika metų. O aš išsilaikiau tik 2002 metais. Su vairavimu problemų nebuvo. Išsilaikėme iš pirmo karto. Tik teoriją reikėjo mokytis, bet klausimai papuolė nesunkūs ir išlaikėme.
Darjušas: Kai važinėji, atrodo, kad viską žinai, bet būna tokių klausimų, į kuriuos atsakymo nežinai.
- Kokią mašiną vairavote laikydami vairavimo egzaminą?
Darjušas: ,,Opel Acord” buvo. Mes ta mašina mokėmės važinėti ir per egzaminą ja važiavome. Dabartinę mašiną turime daugiau nei dvejus metus. Tai 2000 metų BMW penktukas. Prieš ją turėjome 1989 metų ,,BMW - 520”,
- Kas nulėmė BMW pasirinkimą?
Darjušas: Komfortiškumas.
Kšyštofas: Graži ir greita mašina. Dabar važinėjame protingai, bet kai dvidešimties buvome, ne kartą tekdavo baudas mokėti.
Darjušas: Didelių sumų nebūdavo. Vieną kartą esu atidavęs tris šimtus litų, nes viršijau leistiną greitį daugiau nei penkiasdešimčia kilometrų. Bet kitais kartais tiek daug nemokėdavau.
- Ar labai skiriasi vairavimo kultūra Lietuvoje ir Rusijoje?
Kšyštofas: Rusijoje žmonės vairuoja kiek kitaip nei Lietuvoje. Jie ten daug įžūlesni. Kuo didesnė mašina, tuo lengviau važinėti, tuo lengviau tave praleidžia. Tik pėstiesiems Rusijoje sunkiau. Tenka jiems ilgiau pastovėti. Vairuotojai neskuba jų praleisti. Tik Lietuvoje eina žmonės net nesidairydami. Žino, kad praleis. Ten vairuotojai nekultūringi. Gal jų taip nebaudžia, kaip kad Lietuvoje.
- Galėtumėte priskirti save prie automobilių aistruolių?
Darjušas: Mes nesame mašinų fanatikai. Tiesa, mūsų komandoje yra tokių. Ir ne vienas. Mums svarbiausias transporto priemonės saugumas ir patikimumas. Būtų nekas, jei reikėtų važiuoti iki tokios Palangos ir tektų tris kartus sustoti ir taisyti automobilį.
- Ar teko kada stovėti kelyje sugedus automobiliui?
Kšyštofas: Vieną kartą, kai praėjusiais metais važiavome su Dariumi Maskoliūnu iš Palangos, teko dvidešimčiai minučių stabtelėti ir iš benzino bako iššokusį laidą sutvarkyti. Būna, kad kelyje padangos sprogsta, bet pakeisti seną ratą nauju sugeba kiekvienas.
- Gal atsimenate nuotaikingą istoriją, susijusią su vairavimu?
Darjušas: Anksčiau važiuojant į Alytų buvo kalniukai. Vasarą tais kalniukais važiuojant – šimtu keturiasdešimt arba šimtu šešiasdešimt mašina šokteli ir tai labai kutena pilvą. Toje vietoje visada spausdavau daugiau ,,gazo“. Važiavau vieną kartą su kepure pro tą vietą. Mašinoje buvo atdaras liukas, aš pašokau, iškišau galvą pro liuką, o vėjas tuo metu man kepurę nupūtė. Reikėjo stabdyti automobilį ir bėgti kepurės. Kartą vežiau vieną moterį iki Valkininkų. Išleidau ją iš mašinos, o ji uždarydama duris prisispaudė pirštą. Buvau jau išvažiuojąs, kai išgirdau, kad ji beldžia į dureles. Žiūriu – stovi prie mašinos. Automobilio langai buvo tamsinti, todėl anksčiau jos nepastebėjau. Moteris nukentėjo nesmarkiai: mašinoje esančios gumos apsaugojo jos pirštą.
- Kaip lengviausiai išsisukti nuo kelių policininkų?
Darjušas: Reikia duoti pinigų ir paleis. Arba kamuolį kaip suvenyrą padovanoti galima.
- Vairuojate atsipalaidavęs?
Darjušas: Stengiuosi per daug neatsipalaiduoti. Vairavimo patirtis jau nemaža. Nepažeidinėju Kelių eismo taisyklių, esu susikoncentravęs į kelią.
- Keliaudami automobiliu pailsite?
Darjušas: Greičiau pavargstame. Išsiruošę į ilgesnę kelionę ne atsipalaiduojame, o įsitempiame, todėl greičiau pavargstame.
- Kaip vertinate autostopą ir ar pavežate pakelėse stabdančius?
Kšyštofas: Dažnai sustojame ir paimame tranzuojančius žmones.
Darjušas: Gal pastaruoju metu kiek rečiau, nes visur keturiese važinėjame. Anksčiau važiuodami iš Alytaus į Kauną visada ką nors paimdavome kartu. Autostopas nėra pati saugiausia keliavimo forma. Nelabai suprantu, kaip tėvai leidžia savo vaikams taip važinėti. Gal jie nežino?
- Kokias mašinas vairavote?
Darjušas: Esame važiavę traktoriumi.
Kšyštofas: Sportinių automobilių vairuoti neteko. Su jais kebliau – mažai vietos.
Darjušas: Mums jie patinka, bet žinome, kad į juos netilpsime. Mašina turi būti keturių durų, nes automobiliai dvejų durų gražūs, bet nepatogūs. Jeigu turi daug pinigų, gali turėti kad ir tris mašinas. O jeigu vairuoji vieną, ji turi būti saugi ir patogi.
- Kurie automobiliai, jūsų manymu, patvariausi?
Darjušas: Vokiški mersedesai ir BMW patys geriausi. Jie nei labai brangūs, nei labai pigūs. Yra dar geresnių tokių, kaip kad ,,Ferrari”, bet ir jų kaina kitokia.
- Kaip supratau, į tolimesnę kelionę mieliau leidžiatės ne nuosavu automobiliu?
Darjušas: Jei kelionė tolimesnė, geriau keliauti lėktuvu arba autobusu. Juk nuovargis savo daro, ypač kada daiktų daug.
Kšyštofas: Mūsų automobilis nėra labai didelis, todėl ilgiau važiuojant sėdėti nepatogu. Jei būtume mažesni, galėtume patogiau važinėti ir kelių neskaudėtų, o dabar juos sulenkę sėdime.
Naujausi komentarai