Pereiti į pagrindinį turinį

Nesistengia parduoti, o siekia supažindinti

2024-08-18 08:00 diena.lt inf.

Stebėjote Europos futbolo čempionato kovas? Tikriausiai matėte daug kiniškos markės BYD automobilių reklamų. Nereikia nė užsienio: „Midsummer Vilnius“ festivalyje, ko gero, į akį krito naujasis „Mazda CX-60“. Ką bendro automobilių gamintojai turi su sportu, mada, muzikos renginiais?

Rūmų kieme – SUV

Naujausi „Ford“ modeliai, vedantys sportinius bolidus į startą „Ring Challenge“ Lietuvos žiedinių lenktynių čempionate, arba „Kia“, atliekantys saugos automobilių funkciją „Aurum 1006 km“ lenktynėse, – suprantamas dalykas.

Tai automobilių sporto renginiai, pritraukiantys technika besidominčią auditoriją, tad juos visuomet remia transporto gamintojai.

Tačiau eksponuojamų automobilių dažnai galima aptikti ten, kur jų mažai būtų galima tikėtis. Naujausias pavyzdys iš Lietuvos: „Midsummer Vilnius“ festivalyje, nuo 2016-ųjų kiekvieną vidurvasarį koncertais pažadinančiame Valdovų rūmų didįjį kiemą, puikavosi japoniškas SUV – „Mazda CX-60“ modelis.

Tai nenauja praktika. Pasaulyje vienų ir kitų gamintojų modelių galima išvysti daugelyje mados, meno, muzikos ir sporto renginių. Ko tuo siekiama?

Transporto gamintojai ten nesiekia nieko parduoti. Tai pjedestalas reklamuotis ir puikus būdas kurti savo įvaizdį, siejantis su menu, muzika ar sportu.

Daugumą prabangių automobilių gamintojų galima matyti įvairiose mados savaitėse. Tarkime, Niujorko mados savaitės organizatoriai patys renkasi, koks automobilių gamintojas taps rėmėju, nes ten būti nori dauguma. Ne vienus metus svečius vežiojo „Mercedes-Benz“ ir „Lexus“, šiemet čia savo kūrinius demonstruos BMW, o viename iš atskirų renginių – ir „Cadillac“.

„Mada yra to, kas vyksta mūsų kultūroje, refleksija. Mados žmonės vertina meną, dizainą, kultūrą, tad nemažai automobilių gamintojų būtent tai pozicionuoja“, – portalui Fashionista.com yra kalbėjusi IMG agentūros, rengiančios mados savaites visame pasaulyje, viceprezidentė Leslie Russo.

Proga: festivalyje „Midsummer Vilnius“ buvo galima susipažinti su „Mazda CX-60“. / mazda.lt nuotr.

Žmonės nori daugiau

Vien transportavimo reikmėms visiškai pakaktų „Dacia“, automobilių, o prabangesni – vienas iš sėkmingo gyvenimo apdovanojimų.

„Mazda“ yra iš dalies nišinė, aukštesnės klasės automobilių gamintoja, besiorientuojanti į vairuotojo gerovę elegantišku dizainu ir išskirtinės kokybės salonais, kuriuose atspindi Japonijos meistrų tradicijos. Natūralu, kad „Mazda“ pirkėjai bus visai kitokie nei „Volkswagen“ ar BMW modelių mėgėjai.

Mados, meno, muzikos ir sporto renginiai – pjedestalas savo įvaizdžiui kurti.

Japoniškus kūrinius labiau vertina meniškos sielos asmenybės – jie populiarūs tarp kultūros atstovų. Tad CX-60 gamintojų atstovai Lietuvoje rinkosi vieną stipriausių meno ir kultūros festivalių – „Midsummer Vilnius“.

Daugelį rinkodaros pasaulio žmonių 2015-aisiais nustebino „Mercedes-Benz“ rėmėjo statusas „Rock in Rio“ muzikos festivalyje Las Vegase. Anksčiau ši vokiečių prabangių automobilių įmonė dalyvaudavo mados savaitėse ir kituose ištaiginguose renginiuose, o ne jaunimo muzikos renginiuose.

Tuometis įmonės atstovas Rafaelis Lazarini sakė, kad tas festivalis atitiko „Mercedes-Benz“ filosofiją, nes sutraukdavo rinktinę, kokybišką auditoriją.

„Rock in Rio“ – po skirtingus abiejų Amerikų miestus keliaujantis festivalis. Tais metais jame grojo tiek Taylor Swift, tiek „Metallica“, o kadangi jis vyko Las Vegase, priviliojo aukštesnės klasės muzikos mėgėjų.

Partneriai: ledo ritulio čempionatai ir „Skoda“ – neatsiejami. / skoda-storyboard.com nuotr.

Sportas – gera aplinka

Vis dėlto daugiausia automobilių prekių ženklų galima išvysti sporte, ir nebūtinai – automobilių. Įvairių markių atstovai remia krepšinį, futbolą, kitas populiarias sporto šakas, čempionatus, komandas, pavienius atletus.

„Tokioje aplinkoje mes nesistengiame nieko parduoti, žmonės čia ateina žiūrėti žaidimo. Tačiau tikrai ne vienas atkreips dėmesį į automobilį ir ištars: o, nežinojau, kad „Honda“ tokius gamina“, – portalui Theglobeandmai.com sakė buvęs „Honda“ Šiaurės Amerikos operacijų prezidentas Deivas Gardeneris.

Tos pačios taisyklės taikomos tiek sporto, tiek ir kultūros renginiams. Tik vieni, labiau nišiniai, į tam tikrą auditoriją nusitaikę gamintojai renkasi mažesnius kultūros renginius, o masiniai gamintojai reklamuojasi didesniuose renginiuose.

„Sporto varžybose žmonės jaučiasi atsipalaidavę. Dėl rėmimo išskirtinumo toje aplinkoje demonstruojama tik viena markė, nes tai padeda pelnyti prekių ženklo pripažinimą tiek sąmoningai, tiek nesąmoningai“, – teigė sporto rinkodaros ekspertė Cheri Bradish.

Šiemet pagrindiniu Europos futbolo čempionato rėmėju tapo kinų automobilių gamintojas BYD: 300 kiniškų automobilių vežiojo VIP svečius, varžybų arenose buvo demonstruojami BYD modeliai.

Po čempionato surengtos apklausos rezultatai: 36 proc. žiūrovų svarstytų įsigyti kinų markės automobilį (prieš renginį šis skaičius siekė vos 10 proc.).

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų