Svarbu būsimiems vairuotojams: praktiniame vairavimo egzamine – pokyčiai Pereiti į pagrindinį turinį

Svarbu būsimiems vairuotojams: praktiniame vairavimo egzamine – pokyčiai

2025-03-28 11:05
LNK inf.

Būsimi vairuotojai gali atsikvėpti – mažiau nei po mėnesio praktinis vairavimo egzaminas bus kiek paprastesnis. Keičiasi ir taisyklės bei reikalavimai vairuojant kitose Europos Sąjungos šalyse.

Svarbu būsimiems vairuotojams: praktiniame vairavimo egzamine – pokyčiai
Svarbu būsimiems vairuotojams: praktiniame vairavimo egzamine – pokyčiai / Asociatyvi J. Kalinsko/BNS nuotr.

Daugiau apie tai kalbėjo „Regitros“ Egzaminavimo ir vairuotojų pažymėjimų išdavimo paslaugų skyriaus vyriausiasis specialistas Robertas Litvaitis.

– Balandžio 22-oji – ta diena, kai pasikeičia vairavimo egzamino tvarka. Kokie pokyčiai laukia?

– Nėra tikslo egzamino tvarką pakeisti taip, kad jį išlaikyti būtų sunkiau ar lengviau. Egzamino išlaikymą lemia griežtai reglamentuotos nuostatos, kurios yra tarptautinės ir nustato pagrindinius principus. Tikslinamos tam tikros egzamino vertinimo klaidų apibrėžtys, kad būtų aiškiau tiek tiems, kurie ruošiasi egzaminui, tiek tiems, kurie jį vertina. Tai daroma tam, kad būtų kuo mažiau interpretacijų – ar tai buvo klaida, ar ne.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

 

– Pavyzdžiui, 30 sekundžių laikotarpis, per kurį vairuotojas gali pasitaisyti, ištisinės juostos kirtimas. Kas čia kitaip?

– Tai – tikslinamojo pobūdžio pakeitimai, kurie jau yra įsigalioję. Jie lemia, kad, pavyzdžiui, egzaminuojamasis, neatidžiai pasirinkęs įtaisų naudojimo seką, – tarkime, jei automobilis įspėja, jog reikia prisisegti saugos diržą, – gali tai ištaisyti per tam tikrą laiką, ši klaida nebus fiksuojama.

Tai – tikslinamojo pobūdžio pakeitimai, kurie jau yra įsigalioję.

– Labai dažnas kritinių klaidų atvejis – ištisinės juostos kirtimas. Ar dabar tai eliminuojama?

– Kai užvažiuojama vienos pusės ratais ant ištisinės linijos, skiriančios tos pačios krypties eismo juostas, nėra dažni atvejai ir nesukelia eismo pavojaus. Eismo pavojams įvertinti yra skirtos kritinės klaidos, tai bus vertinama ne kritinėmis klaidomis.

– Matematiškai paskaičiavus – ar egzaminas lengvėja, ar sunkėja, palyginus su tuo, kas yra dabar?

– Tikėtina, kad pasiruošti egzaminui bus lengviau, nes aiškiau apibrėžiama, kaip vertinami vieni ar kiti veiksmai.

– Ar yra kažkokių papildomų naujovių, ką nuo šiol reikės išmokti?

– Viena nedidelė naujovė, apie kurią kalbu su šypsena – papildyta viena nuostata klausimuose prieš važiuojant. Reikės atsakyti, kad tikrinant šviesas, verta patikrinti ir šviesų reguliatorių, jei jis valdomas rankiniu būdu. Tai svarbu, kad priekyje važiuojantys vairuotojai nebūtų akinami.

– Ar šie pokyčiai susiję su tuo, kad vienu metu išlaikymo procentas buvo gana žemas? Kai kuriuose miestuose vairavimo egzaminą žmonės išlaikydavo tik iš antro ar trečio karto.

– Pakeitimų ištakos nėra visai tos, o poreikis tikslinti aprašo nuostatas, nes kartais pasitaiko interpretacijų arba nesusipratimų tarp šiame procese dalyvaujančių šalių. Tikėtina, kad aiškesnės taisyklės gali paveikti tą rodiklį.

– Išskirkime rekordininkus – labai įdomu sužinoti, kiek daugiausia kartų žmogus neišlaikė vairavimo egzamino?

– Tikslios tokios statistikos nefiksuojame, tačiau esame pastebėję, kad vienas pretendentas bandė laikyti praktikos egzaminą daugiau nei 70 kartų. Kiek žinome, jam nepavyko – matyt, nelemta.

Temą tęsė projekto „Potential“ vadovė Lietuvoje Vilma Misiukonienė.

– Skaitmeninis vairuotojo pažymėjimas – ar tai reiškia, kad kortelės iš viso nebereikės?

– Kiekvienas galės turėti tradicinį pažymėjimą, tačiau skaitmeninis vairuotojo pažymėjimas suteiks galimybę gauti tam tikras paslaugas bet kurioje šalyje – pavyzdžiui, nuomotis automobilį. Sustabdžius policijai – nesvarbu, ar Ispanijoje, ar Prancūzijoje, galėsite pateikti pažymėjimą ne tiesiogiai, o per Europos skaitmeninės tapatybės dėklę. Tai – didžiulė inovacija, nors vartotojui atrodys kaip paprasta mobili programėlė, už jos slypi sistema su įvairiais registrais. Kiekviena valstybė turės užtikrinti tinkamą duomenų saugumą ir privatumą.

– Nebebus paradokso, kad teisės galioja tik toje šalyje, kur jas išsilaikei?

– Dabar jau nebus. Jei pažeidimą padarei vienoje šalyje, jis bus matomas ir kitose šalyse. Sistema veiks visoje Europos Sąjungoje.

– Kada tai įsigalios?

– Tikėtina, kad skaitmeninius vairuotojo pažymėjimus turėsime 2029 metais.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų