Nors ne visiems optimistiniams lūkesčiams buvo lemta išsipildyti, 2008-uosius mūsų šalies žiedinių lenktynių meistrai, bandę jėgas prestižinėse Senojo žemyno varžybose, prisimins kaip sėkmingus. Ne visiems Lietuvos sportininkams pavyko prasimušti į lyderių gretas ir parsivežti trofėjų, tačiau mūsiškiai sugebėjo akivaizdžiai patobulėti ir pelnyti varžovų pagarbą.
Per žingsnį nuo medalių
Neoficialiu kėbulinių automobilių pasaulio čempionatu vadinamame "Porsche Mobil 1 Supercup" startavęs Nemunas Dagilis šį sezoną be vargo įveikė visus kvalifikacinių lenktynių barjerus ir nepažeidė vadinamosios 107 proc. taisyklės (teisėjai draudžia startuoti sportininkui, jei kvalifikacinių jo važiavimų rezultatas būna 7 proc. blogesnis už lyderio). Antroje sezono pusėje vilnietis taip pat sėkmingai išbandė jėgas "Porsche Carrera Cup Deutschland", o rudenį 2008-ųjų kovas baigė "Porsche Sport Cup Deutschland" ištvermės lenktynėse.
Paskutinės šios serijos varžybos, vykusios garsiojoje Hokenheimo trasoje, N.Dagiliui ir jo komandos draugui Robertui Kupčikui buvo ypač sėkmingos. Pirmoje sprinto rungtyje (čia laimi sportininkas, per 45 minutes apsukęs daugiau ratų) N.Dagilis buvo priverstas startuoti iš rikiuotės galo, nes per kvalifikacinius važiavimus sugedo "Porsche" sankaba, tačiau jis sugebėjo finišuoti dvyliktas. Per antrą važiavimą jis pasiekė šeštą rezultatą bendrojoje įskaitoje ir antroje klasėje.
"Endurance" rungtyje (čia lenktyniaujama dvi valandas, per kurias privaloma tris kartus užsukti į techninės pagalbos zoną), lietuviai pasiekė antrą geriausią kvalifikacinį rezultatą ir didžiąją varžybų dalį važiavo pirmoje pozicijoje.
"Pasiekėme geriausią rato įveikimo laiką, finišo liniją kirtome ketvirti, tačiau teisėjai skyrė baudą už tai, kad kartą pasikeitę techninės pagalbos zonoje viršijome greitį. Prie rezultato pridėjus 30 sekundžių baudą, smuktelėjome į šeštą vietą bendrojoje įskaitoje ir į trečią savo klasėje. Kadangi iš viso startavo per 30 automobilių, toks rezultatas visai neprastas", – pasakojo R.Kupčikas.
Vokiška konkurencija
Antrose pagal pajėgumą "Porsche Carrera Cup Deutschland" lenktynėse šiais metais rungtyniavęs Andžejus Dzikevičius taip pat liko be apdovanojimų, tačiau sukaupė nemažai patirties ir padėjo pamatus tolesnei sportinei karjerai.
"Po pirmų treniruočių tikėjomės šiek tiek daugiau, tačiau per oficialias varžybas paaiškėjo, kad Vokietijoje aplenkti vokiečius yra sunkiau, nei gali atrodyti iš šalies.
Andžejus per metus pagreitėjo maždaug 1,5–2 sekundės ir pasiekė pernykščius "Porsche Carrera Cup Deutschland" lyderių rezultatus, tačiau šie pradėjo važiuoti dar greičiau. Tai ypač akivaizdu Hokenheime, kur vokiečiai tiesiog gyvena ir kiekvieną trasos metrą yra išstudijavęs taip, kad gali važiuoti užrištomis akimis. Ne tokiose populiariose trasose mūsiškiai važiuoja tokiu pat tempu, kaip ir lyderiai, o Hokenheime būna beveik 2 sekundėmis lėtesni", – pasakojo Lietuvos sportininkams lenktyniauti Vokietijoje padedantis Vytautas Venskūnas.
Žiedinių lenktynių autoritetas teigė, kad A.Dzikevičius turi visas galimybes prasibrauti į "Porsche Carrera Cup Deutschland" prizininkų gretas, tačiau tam reikia Vokietijos trasose praleisti bent pusę to laiko, kiek čia treniruojasi vietos sportininkai.
"Mūsų šalyje yra tik viena sporto šaka ir tik jos atstovai laikomi "tikrais" sportininkais. Lenktynininkai, kad ir kokie talentingi būtų, iš esmės niekam neįdomūs. Jei jie nesugeba patys finansuoti savo startų, yra pasmerkti būti vietinės reikšmės slalomo, ralio ar kartą per metus Palangoje vykstančių šou žvaigždėmis", – apgailestavo V.Venskūnas.
Pašnekovo teigimu, teoriškai mūsiškiais automobilių sporto vunderkindais būtų galima sudominti į šią sritį investuojančias didžiąsias Europos bendroves. Tačiau vien tik tam, kad parodytų savo galimybes, reikia didžiulių pinigų. Pavyzdžiui, viena "Porsche 997 GT3" padanga kainuoja apie 300 eurų, o per vienos dienos treniruotes paprastai sudėvima iki trijų komplektų tokių padangų. O kur dar degalai, eksploatacinės medžiagos, mechanikų komandos išlaikymas, kelionės, viešbučiai ir kitos išlaidos?
Šeimyninis sportas
Pašnekovai vienbalsiai teigė, kad beveik visi užsienyje lenktyniaujantys jaunieji Lietuvos sportininkai tai daro tik todėl, kad tam asmenines lėšas aukoja tėvai. Vienas tokių pavyzdžių – Marius Slaboševičius, šiais metais varžęsis "ADAC Volkswagen Polo Cup" lenktynėse.
Paskutinėse šio sezono varžybose, spalio 25, 26 d. vykusiose Hokenheimo trasoje, M.Slaboševičius iškovojo septintą starto poziciją. Oficialiose varžybose vaikinas pasiekė antrą geriausią trasos įveikimo laiką, tačiau galų gale po itin atkaklios kovos finišavo aštuntas.
Susumavus visų šių metų etapų rezultatus M.Slaboševičius iškovojo garbingą dvyliktą absoliučios įskaitos vietą. Šios srities specialistai neabejoja, kad jei tik Mariui pavyktų surinkti didesnį biudžetą ir bent šiek tiek daugiau laiko skirti treniruotėms, "ADAC Volkswagen Polo Cup" kitą sezoną jis kovotų dėl pačių garbingiausių trofėjų.
Kol kas sėkmingiausiai šias bėdas spręsti sekasi žiedinių lenktynių talentui iš Kauno – Jonui Gelžiniui. Šis vaikinas yra pirmas Lietuvos sportininkas, pakviestas į profesionalią "Spyker Squadron" komandą ir puikiai pasirodęs tiek bandant egzotišką automobilį "Spyker C8 Spyder GT2R", tiek oficialiose lenktynėse.
Komandos "Juta Racing" narys šiais metais užėmė septintą vietą tarp 32 varžovų "Carrera Cup Sandinavia" lenktynėse ir itin sėkmingai pasirodė paskutinėse sezono varžybose Čekijoje "Automotodrom Brno". Čia vyko trijų valandų Lenkijos ir Čekijos čempionatų lenktynės, kuriose startavo 80 dalyvių. Tarp jų buvo daugybė itin tituluotų sportininkų ir tokių automobilių kaip "Lamborghini Gallardo", "Maserati MC 12", "Ferrari F 430", "Mercedes Benz DTM", "Pagani Zonda", "Audi A4 DTM". J.Gelžinis, važiavęs su lenku Jakubu Giermaziaku ir švedu Hansu Simonssonu, sugebėjo užimti dešimtą vietą bendrojoje įskaitoje ir į priekį praleisti tik du "Porsche" automobilius.
Naujausi komentarai