Šio koncerto praleisti negalima: festivalis pristato viena geriausių pasaulio instrumentininkių tituluojamą Xuefei Yang.
Šios kinų gitaristės karjera unikali. Ji užkariavo muzikos pasaulį instrumentu, kuris ilgą laiką buvo draudžiamas Kinijoje kaip vakarietiška blogybė.
Tik laimingas atsitiktinumas lėmė, kad septynmetė Xuefei mokykloje pateko į gitaristų grupę. Tuo metu visoje Kinijoje turbūt vienintelė jos mokykla ir turėjo tokią grupę. Būsimosios žvaigždės tėvai norėjo, kad duktė grotų akordeonu – jis buvo anuomet populiarus, tačiau sunkus mergaitei. Likimas Xuefei Yang skyrė gitarą.
Kai dešitmetė pirmą kartą pasirodė viešai, sužavėtas Ispanijos ambasadorius Kinijoje padovanojo jai koncertinį instrumentą. Sulaukusi 14-kos, jaunoji gitaristė debiutavo Madride – ten jos klausėsi pats garsusis gitaros kompozitorius Joaquinas Rodrigo, kurio Koncertą (Concierto de Aranjuez) Xuefei Yang vėliau triumfuodama vežiojo po pasaulį.
Jaunosios kinės grojimo paveiktas iškilus britų gitaristas Johnas Christopheris Williamas padovanojo Pekino konservatorijai dvi savo gitaras.
„Aš nieko nenutuokiau apie klasikinio muzikanto gyvenimą – tik norėjau skambinti gitara. Negalėjau net įsivaizduoti, kokia karjera manęs laukia“, - prisipažįsta atlikėja.
Xuefei Yang tapo pirmąja kinų gitariste, baigusia studijas Pekino centrinėje konservatorijoje, surengusia rečitalį Pekino nacionaliniame scenos menų centre ir pradėjusia tarptautinę karjerą. Mat jai pavyko gauti Londono karališkosios muzikos akademijos stipendiją.
Šiandien muzikė gyvena Londone. Jos gastrolių maršrutai driekiasi nuo Niujorko iki Seulo ir Taipėjaus. Ją šlovina pasaulio spauda.
Debiutinis gitaristės albumas „Romance de Amor“ tapo auksiniu Honkonge. Antrąjį jos albumą „40 Degrees North“ kaip išskirtinį pažymėjo “Gramophone“ žurnalas, o trečiasis „Sojourn“ su Johanno Sebastiano Bacho smuiko koncertų aranžuotėmis nustebino muzikinę visuomenę drąsa. Juk baroko laikais gitaros nebuvo!
Tačiau Xuefei Yang įrodė, kad šis instrumentas tinka J.S.Bacho muzikai. Virtuozės įsitikinimu, gitaristai turi nardyti po visą muzikos okeaną, neapsiribodami savo pasaulėliu. Pati Xuefei plečia gitaros repertuarą ir kinų tradicinės muzikos aranžuotėmis bei užsakydama kūrinius šiuolaikiniams autoriams. Vilniaus programoje ji taip pat supins Rytų ir Vakarų muzikos tradicijas.
Gitaristės pėdomis jau seka daug jos tautiečių - Xuefei Yang noriai dalijasi savo patirtimi Kinijoje, kasmet ten koncertuoja. Turbūt jau dešimt šios šalies konservatorijų turi gitaros fakultetus.
Gitaristė bando įtikinti jaunimą, kad šiandien nebūtina važiuoti į Berlyną ar Londoną, norint išmokti skambinti gitara. „Planeta tapo panaši į didelį kaimą. Svarbu norėti mokytis, o daryti tai galima bet kur“, - tvirtina Xuefei Yang.
Daug pasiekusi muzikė nelaiko savęs gitaros fanatike. „Aš gyvenu ne tik muzika – mėgstu žiūrėti filmus, skaityti knygas, bendrauti su draugais. Kuo spalvingesnis mano gyvenimas, tuo labiau džiugina muzika. Iš tikrųjų, begant laikui, vis stipriau jaučiu, kad gyvenimas dar tik prasideda“, - atviravo atlikėja.
Gitaros magė. Xuefei Yang (gitara, Kinija/Didžioji Britanija). N. Paganini, F. Chopin, E. Granados, I. Albeniz ir kitų autorių kūriniai.
Rugpjūčio 4 d. 19 val. Šv. Kotrynos bažnyčioje (Vilniaus g. 30, Vilnius)
„Gitaros pasaulis turi naują žvaigždę” („Gramophone“).
„Xuefei Yang įrodė esanti įspūdingiausia savo instrumento advokatė“ („The Strad Magazine“).
„Ji jau yra tarp geriausių pasaulio gitaristų“ („Badische Zeitung“).
„Xuefei Yang žaibiškai užkariauja gitaros pasaulį“ („Audiophile Audition“).
„Jos lyrizmas, šiltas garsas ir scenos charizma sutelkė kur kas platesnę gerbėjų auditoriją nei gitaristų brolija“ („Classic FM Magazine“).
„Fei mus pavergė nuostabiu pasirodymu, ne mažiau – muzika Giulio Regondi, kurį ji pavadino „gitaros Paganini“ dėl neįmanomų atlikti kūrinių“ („This is Devon“).
„Bacho Smuiko sonata Nr.2, aranžuota Xuefei Yang, įgijo netgi daugiau grožio“ („Wiltshire Times“).
„Ji atliko Tarregos ir Albenizo kūrinius taip, lyg ispaniškas stilius būtų jos kraujyje“ („El Periodico“).
„Xuefei Yang grojo kerinčiai virtuoziškai ir jausmingai, aiškiai perteikdama ornamentuotę ir pasažus, bet kartu – išjaustą flamenko ekspresiją“ („Detroit Free Press“).
„Jos pasirodymas buvo tiesiog nuginkluojantis, kupinas gaivumo ir netikėtų posūkių“ („The Irish Times“).
Naujausi komentarai