Šią savaitę sostinės politikai apsisprendė sodo Šnipiškėse įkūrimui skirti 86 tūkst. eurų bei pritarė jungtinės veiklos sutarčiai su viešąja įstaiga „Vilniaus japoniškas sodas“ – planuojama siekti dar 1,16 mln. eurų europinės paramos.
Be savivaldybės ir jos įstaigos „Vilniaus miesto parkai“, sodo steigėjai yra ir dvi šioje teritorijoje nekilnojamojo turto turinčios bendrovės: Rolando Vingilio valdoma nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „MG Valda“, anksčiau priklausiusi koncernui „MG Baltic“, bei „Toyota“ automobiliais prekiaujanti „Tokvila“.
Sodo koncepciją kūrė Japonijos kraštovaizdžio architektų tėvo ir sūnaus Shiro ir Yukihiro Nakane (Širo ir Jukihiro Nakane) duetas. Tikimasi parko įrengimo darbus pradėti kitąmet.
Parke bus suformuotas reljefas, sutvarkyti tvenkinio krantai, paklotos požeminės komunikacijos, įrengti takai, poilsio ir apžvalgos aikštelės, pasodinti pagrindiniai augalai. Vėliau sode atsiras pavėsinės, tilteliai, augalai, skulptūros.
Visas sodas su tvenkiniu užima beveik 5 ha teritoriją tarp Geležinio Vilko, Lvovo ir Linkmenų gatvių. Pažymima, kad reliktinis vandens telkinys, dar vadinamas Šnipiškių ežerėliu, yra vienas iš virtinės kitų tos pačios kilmės ežerėlių, išsidėsčiusių išilgai Geležinio Vilko gatvės, prie kurių taip pat rengiami rekreacinių viešųjų erdvių projektai. Savivaldybė teigia, kad sodas su žaliosiomis pėsčiųjų ir dviračių takų jungtimis turėtų tapti jungiančia Šnipiškių želdynų sistemos dalimi, į bendrą kompozicinę erdvę įsijungiant ir kitoje Geležinio Vilko gatvės pusėje stūksantiems Šeškinės šlaitams.
Planuojama, jog parke vyks ir kino seansai, rytų kovų užsiėmimai, japoniškų menų mokymai.
Parką išlaikys iš renginių, automobilių stovėjimo
Teritorijoje bus įrengta ir automobilių stovėjimo aikštelė – taryba apsisprendė skelbti konkursą jos valdymui. Nors dalis politikų siūlė perduoti aikštelę įmonei „Susisiekimo paslaugos“, tam nepritarta.
Kaip BNS sakė savivaldybės miesto plėtros departamento direktoriaus pavaduotoja Rūta Matonienė, už stovėjimą surinkti pinigai, taip pat pajamos už sode būsimus renginius teks parko išlaikymui.
Opozicinių konservatorių atstovas Vidas Urbonavičius tikino, kad nuo 2013-ųjų planuotas japoniško sodo projektas įgavo pagreitį 2015-aisiais, kai „Vilniaus japoniško sodo“ dalininku tapo tuomet dar „MG Baltic“ koncernui priklausiusi „MG Valda“, o įstaigos direktoriumi tapo tuometinis įmonės Vystymo ir turto priežiūros direktorius Kęstutis Taletas. Jis šiuo metu dirba „MG Valdos“ projektų vadovu.
„Realiai, šiuo projektu viešoji įstaiga stato parkavimo aikšteles, kurios pravers ten, matyt, visiškai atsitiktinai atsiradusiems nekilnojamojo turto projektams. Kokią žinią siunčiame vystymo kompanijoms? Kad tie, kurie gerai „draugauja“, gali parkavimo vietas, nepaisant, kokie normatyvai nustatyti, kokios baudos, gauti nemokamai? – tarybos posėdyje svarstė V. Urbonavičius. – Ar reikia Vilniui Japoniško sodo? Taip, vienareikšmiškai reikia. Bet ar jis turi būti įgyvendintas tokia forma?“
Jo nuomone, per 100 vietų automobilių stovėjimo aikštelei įrengti lėšas turėtų skirti būtent privatūs partneriai.
Savo ruožtu „Vilniaus japoniško sodo“ direktorius K. Taletas BNS teigė, jog pagal jungtinės veiklos sutartį privatūs partneriai įsipareigoja investuoti į parką ne mažiau nei 270 tūkst. eurų, kai savivaldybės dalis sudaro mažiau nei 90 tūkst. eurų. Anot jo, „MG valda“ investuoja į visų savo valdomų projektų aplinkines teritorijas, tai daro tiek Antakalnyje, tiek Užupyje ar kituose mikrorajonuose.
Savivaldybės atstovė R. Matonienė taip pat pabrėžia, pirmoji parko vizija su automobilių aikštele buvo pristatyta dar 2013-aisiais, kuomet tuomet „MG Baltic“ valdoma „MG Valda“ nebuvo įsigijusi sklypų ir neplanavo statyti biurų pastato – tai padaryta 2015-aisiais.
„Todėl sieti to parko su „MG valdos“ poreikiais tikrai negalima, nes projekto koncepcijoje automobilių statymas numatytas parko aptarnavimui (...), specialios naudos jiems tikrai nėra“, – sakė ji.
Siekiama, kad parko išlaikymui visiškai nereikėtų skirti savivaldybės lėšų. Anot R. Matonienės, automobilius nemokamai galės statyti parko lankytojai, įsigiję bilietą, tačiau bus galimybė vairuotojams susimokėti ir nesilankant sode. Tiesa, ji neatmeta, kad parko bilietas kainuos pigiau, nei tektų mokėti už automobilių stovėjimą atskirai.
Naujausi komentarai