Pereiti į pagrindinį turinį

Kauno valdžia dosni oro uostui. Upeiviams liko trupiniai

2010-11-16 16:51
Investicija: savivaldybė tarptautiniam Kauno oro uostui skyrė 1,5 mln. litų paramą.
Investicija: savivaldybė tarptautiniam Kauno oro uostui skyrė 1,5 mln. litų paramą. / Tomo Raginos nuotr.

Miesto savivaldybė Kauno oro uostui nusprendė skirti 1,5 mln. litų, o reguliarius reisus Nemunu į Nidą atgaivinusiai bendrovei "Nemuno linija" – 20 tūkst. litų.

Tikslas – pritraukti turistų

Kauno konkurencingumą ir žinomumą didinti miesto vadovai nusprendė skirdami paramą įmonėms, kurių veikla yra tiesiogiai susijusi su turistais.

"Miestai konkuruoja tarpusavyje norėdami pritraukti turistų iš užsienio. Padidėjus jų srautui, plečiasi ir aptarnavimo sektorius, atsiranda naujų darbo vietų. Tai akivaizdžiai parodė ši vasara, Kauno senamiesčio verslininkai džiaugėsi gausiais lankytojų srautais, viešbučiuose buvo sunku rasti laisvų vietų", – sakė Kauno miesto meras Andrius Kupčinskas.

Mero suformuota darbo grupė nusprendė skirti 1,5 mln. litų Kauno tarptautiniam oro uostui ir 20 tūkst. litų bendrovei "Nemuno linija", kuri "Raketos" tipo laivais organizuoja reguliarius reisus maršrutu Kaunas–Nida–Kaunas.

Kauno miesto savivaldybės Įvaizdžio ir turizmo skyriaus vedėjo Sauliaus Kromalco teigimu, Kauno tarptautinis oro uostas lėšas galės naudoti įvairioms rinkodaros reikmėms: turistiniams, kultūriniams ir sporto objektams pristatyti, vykti į parodas ir kitaip didinti miesto žinomumą. 20 tūkst. litų parama "Nemuno linijai" turėtų sumažinti bendrovės nuostolius ir skatinti upių laivybą.

"Bendrovei "Nemuno linija" skyrėme mažesnę paramą todėl, kad upeiviai kreipėsi į kelias institucijas, taip pat ir į Susisiekimo ministeriją, – kalbėjo S.Kromalcas. – Tai yra jungtinis projektas, todėl paramą skirti turi ne tik Kaunas, bet ir Nida, institucijos, atsakingos už nacionalinės reikšmės vandens kelius."

Reklamuos kelionę į Nidą

Legendinės "Raketos", kuriomis šią vasarą keleiviai pradėti gabenti iš Kauno į Nidą ir atgal, jau iškeltos į krantą. Upių laivybos sezonas uždarytas iki kitų metų gegužės.

"Žiemą ruošimės naujam sezonui, tvarkysime laivus, svarbu, kad jie būtų techniškai tvarkingi", – planais dalijosi bendrovės "Nemuno linija" direktorius Alfredas Eitutis.

Išgirdęs žinią apie įmonei skirtą paramą, verslininkas numojo ranka. Esą dar neaišku, ar iš tiesų tie pinigai bus sumokėti. A.Eitučiui apmaudu, kad, svarstant planus atgaivinti maršrutą Kaunas–Nida–Kaunas, įvairios institucijos žadėjo paramą, tačiau iki šiol nė viena neskyrė nė lito.

"Žadėjo ir savivaldybė, ir Susisiekimo ministerija, kalbėjo, kad nereikės mokėti valstybinių uostų mokesčių, tačiau dabar per metus šios išlaidos siekia 40 tūkst. litų", – pasakojo A.Eitutis.

Jam nesuprantama, kodėl valdininkai tik diskutuoja apie paramą, o iš tiesų jos neskiria.

"Vasaros pradžioje buvo pranešta, kad mums skirs 50 tūkst. litų, vėliau buvo rašoma, kad gausime 30 tūkst. litų. Dabar sužinojau, kad nusprendė skirti 20 tūkst. litų. Kiek tų sprendimų priimta? Jeigu šitiek laiko diskutuojama ir neapsisprendžiama, tai gal geriau visai neskirti paramos", – piktinosi A.Eitutis.

Jeigu bendrovę pasieks parama, verslininkas planuoja lėšas naudoti "Raketų" maršrutui reklamuoti. Be to, būtina įrengti nuorodų upių uosto Kaune link, kelionę į Nidą reklamuoti stenduose prie Neries tilto ir centriniame žiede Jonavos gatvėje.

Daugiau žinių skandinavams

Tarptautinio Kauno oro uosto direktorius Arijandas Šliupas įsitikinęs, kad Kaunas gali tapti konkurencingesnis ir patrauklesnis, jeigu užsienio šalyse apie miestą bus pateikiama daugiau informacijos.

"Oro uostas susietas tiesioginėmis kryptimis su daugybe Europos miestų. Visuose jų turime didinti Kauno žinomumą, suteikti informacijos apie tai, ką galima pas mus pamatyti ir kuo mes įdomūs", – kalbėjo A.Šliupas. Jis neabejoja, kad tarptautinis Kauno oro uostas, bendradarbiaudamas su kitų šalių oro uostais, gali pritraukti daugiau svečių į Kauną.

"Kiekvienas turistas yra labai svarbus ir tai gali patvirtinti Kauno verslininkai, aptarnaujantys svečius iš užsienio", – pabrėžė A.Šliupas. Pirmiausia planuojama reklamuoti Kauną Suomijoje, Vokietijoje ir Norvegijoje, nes šios šalys yra potencialiausios turistų rinkos.

"Lietuva jau yra patraukli turistinė šalis, o kitąmet Kaune vyks tarptautinė Hanzos šventė, vyks Europos krepšinio čempionato finalai. Visa tai yra labai svarbu", – kalbėjo A.Šliupas.

2010 m. sausį–spalį tarptautinis Kauno oro uostas aptarnavo 662 tūkst. keleivių, tai yra 77 proc. daugiau negu pernai per tą patį laikotarpį.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų