Laukia investuotojų į viešbutį Pereiti į pagrindinį turinį

Laukia investuotojų į viešbutį

2010-05-05 23:59

Šalia oro uosto turėtų atsirasti viešbutis ir pagerėti susisiekimas su miestu – atsakydamas į klausimus kaunodiena.lt forume sakė Kauno tarptautinio oro uosto direktorius Arijandas Šliupas.

– Ar planuojate pritraukti naujų aviakompanijų į Kauno oro uostą. Jeigu taip, kada?

– Mes visą laiką palaikome dialogą su pigių skrydžių oro bendrovėmis ir, jeigu pavyktų susitarti, tai galėtų įvykti. Kol kas nieko konkretesnio negaliu pasakyti.

– Kada planuojate pradėti ir baigti Kauno oro uosto keleivių terminalo priestato statybą? Kokios apimties bus šie darbai?

– Visa plėtra planuojama ir vykdoma atsižvelgiant į keleivių srautus. Atsižvelgus į keleivių skaičiaus augimą, planuojama ir oro uosto infrastruktūros plėtra. Šiais metais tikimės aptarnauti apie 700 tūkst. keleivių. Dabartiniai oro uosto pajėgumai yra 800 tūkst. keleivių per metus. Tad, atsižvelgiant į skaičius ir tendencijas, bus sprendžiamas terminalo plėtros klausimas.

– Ar pastebėjote, kad "airBaltic" veikla šiais metais yra labai agresyvi?

– Konkurencinė kova visuomet yra sveika. Laimi tik vartotojas, šiuo atveju – keleivis.

– Ar imatės kokių nors veiksmų, kad taksi paslaugos keleiviams būtų teikiamos už racionalią kainą? Pastebėjau, kad dabar plėšikaujama vidury baltos dienos. Pavyzdžiui, Tenerifėje prie visų taksi stotelių yra stendai, kuriuose parašyta, kiek kainuoja kelionė taksi iki centro ir iki kitų lankomų vietų. Dabar kelionė iš Dublino į Kauną gali kainuoti pigiau negu taksi paslaugos nuo oro uosto iki centro.

– Pas mus yra viešai pateikti taksi paslaugų tarifai ir nemanau, kad yra plėšikaujama.

– Kokios krovinių pervežimo oro uoste perspektyvos?

– Kauno oro uoste aptarnaujami tranzitiniai kroviniai, daugiausia – keliaujantys iš Tolimųjų Rytų į Rusiją. Džiugu, kad turime stiprų krovinių operatorių – įmonę "Hoptrans", kuri nuolat dirba, kad šie krovinių srautai didėtų. Taip pat mes, kaip oro uostas, siekiame pritraukti krovinių operatorius, kurie galėtų aptarnauti ir kartu generuoti greitai gendančių produktų srautą. Dirbame, todėl krovinių pervežimo apimtis augs. Beje, tokios kompanijos kaip UPS ir TNT nuolat didina Kauno oro uoste aptarnaujamų skubių siuntų kiekius ir, manau, tokios tendencijos išliks ir ateityje.

– Kažkada planavote išleisti Kauno oro uosto fotografijų albumą. Kada tai padarysite?

– Šiuo metu neplanuojame, tačiau idėja gera.

– Ar nemanote, kad Kauno ir Palangos oro uostai turėtų suvienyti jėgas. Juk nebūtinai Vilnius turi būti dominuojantis. Šiuo metu Vakarų Lietuva apleista, ypač trūksta pigių skrydžių, todėl keleiviai vyksta per Rygos oro uostą.

– Lietuvoje visi trys oro uostai glaudžiai bendradarbiauja. Su Susisiekimo ministerija formuojama bendra Lietuvos civilinės aviacijos strategija.

– Kada pagamintI lėktuvai, kuriais mes skraidinami?

– Lėktuvai pagaminti prieš trejus ketverius metus.

- Šiuo metu iš oro uosto į miesto centrą važiuoja tik vienas autobusas, o turėtų būti puikus susisiekimas su miesto centru. Dabar galime naudotis tik taksi paslaugomis. Leidžiame uždirbti nesąžiningiems taksistams ir tai lemia blogą mūsų miesto įvaizdį.

– Susisiekimas su miestu yra bendras oro uosto ir miesto darbas. Šiuo klausimu mes tikrai nuolat bendradarbiaujame su Kauno miesto savivaldybe ir manau, kad šiuo metu susisiekimas yra gana patogus ir atitinka poreikius. Padėtis nuolat analizuojama ir ieškome būdų, kad būtų patogu keleiviams.

– Ar neplanuojate atidaryti maršruto į Čikagą arba Niujorką?

– Manau, tikrai turėtume realiai įvertinti vietos rinkos potencialą transatlantiniams skrydžiams. Kol kas ši perspektyva yra abejotina.

– Ateityje planuojate tiesti antrą pakilimo taką?

– Ne.

– Ar ruošiatės atidaryti viešbutį ir "Duty Free" parduotuvių oro uoste?

– Tokios parduotuvės Kauno oro uoste jau seniai veikia. O dėl viešbučio – idėja bus realizuota pritraukiant privačias investicijas.

– Lėktuvui nusileidus arba prieš skrydį prie tualeto nusidriekia eilė. Ar neplanuojate pagerinti sąlygų keleiviams?

– Į jūsų pastabas tikrai atsižvelgsime planuodami keleivių terminalo plėtrą.

– Kada bus atnaujintas maršrutas į Švediją?

– Šiuo metu negaliu atsakyti į šį klausimą.

– Kada priimsite naujų darbuotojų?

– Naujų darbuotojų priimti kol kas neketiname.

– Kodėl "Ryanair" nesiūlo skrydžių į Egiptą?

– Gera idėja. Gal žinote, kiek būtų skrendančių šiuo maršrutu? Būsiu dėkingas už tam tikrą rinkos potencialo tyrimą.

– Kaip ketinate išspręsti triukšmo problemą Ramučių gyvenvietėje?

– Pagal oro uosto triukšmų žemėlapį Ramučių gyvenvietėje tikrai nėra viršijamos leistino triukšmo normos.

– Kodėl negalima bilietų įsigyti "Ryanair" svetainėje lietuvių kalba? Ne visi vyresni žmonės moka anglų kalbą.

– Bilietus parduoda "Ryanair" ir šiuo metu nėra planuojama išversti puslapio į lietuvių kalbą.

– Akis bado oro uosto aplinka. Ar yra investuotojų, kurie planuotų tuose plotuose ką nors kurti dėl turistų? Gal pats oro uostas imsis gerinti aplinką ir patrauklumą?

– Viskam reikia laiko ir įdirbio. Neabejoju, kad verslininkai ras nišų ir padėtis, bėgant laikui, iš esmės keisis. Oro uostas daro viską, kas yra įmanoma, pagal mūsų dabartinius finansinius pajėgumus. Tai opus klausimas mums patiems, bet dėsime pastangas, kad pagerintume oro uosto aplinką.

– Kodėl aviacinius degalus orlaiviams tiekia ne oro uostas, o kitos firmos? Naftos produktų prekyba yra pelningas verslas, ir jeigu tuo užsiimtų pats oro uostas, turėtų nemenką ekonominę naudą.

– Kuro tiekimas yra pelningas ir kartu labai rizikingas verslas. Realus pavojus gali būti ir tai, kad dėl svyruojančių naftos kainų pardavimo kaina bus mažesnė nei įsigijimo. Tad šią riziką tikrai norėtume perduoti to verslo profesionalams ir specializuotis keleivių ir krovinių infrastruktūroje ir jos plėtroje.

– Skaičiau "Kauno dienoje", kad jūs mėgstate SAAB markės automobilius ir dabar tokį turite. Papasakokite, kas lėmė tokį jūsų apsisprendimą, kodėl būtent SAAB? Ar ateityje žadate persėsti į kitos markės automobilį?

– Tiesiog man patinka šios markės automobiliai. Tai – geras, patogus automobilis ir labai geras kokybės ir kainos santykis. Kokį automobilį vairuosiu ateityje – gyvenimas parodys. Negalvoju apie tai.

– Kada Kauno oro uosto teritorijoje bus sukurtos nemokamos automobilių stovėjimo aikštelės invalidams?

– Jos bus sukurtos, jeigu mus tai daryti įpareigos Lietuvos įstatymai.

– Žmonės kalba, kad bilietų parduodama daugiau, negu telpa žmonių į lėktuvą, o ant bilieto vieta nenurodyta. Ar nelaukia nemalonūs siurprizai?

– Bilietų visuomet parduodama tiek, kiek yra sėdimų vietų. Tikrai siūlau be reikalo nesinervinti. Lėktuvuose stovimų vietų nėra.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų