„Šie klausimai tęsiasi daugiau nei metus. Profesinė sąjunga surinko 1,2 tūkst. parašų ir juos įteikė prieš pusmetį. Meras tuos parašus ignoravo, atsisakė socialinio dialogo būdu spręsti klausimus, tai mes, matydami, kad problemos neišnyko, ir kad bendrovė jų negali išspręsti, ir toliau pažeidinėja darbuotojų teises, nusprendėme rengti neterminuotus piketus 24/7“, – BNS sakė A. Markevičius.
Anot jo, esminiai reikalavimai – susitarti dėl darbuotojų atlyginimų kėlimo 10 proc., užtikrinti normalų darbo ir poilsio režimą vairuotojams, kadangi kai kurie jų dėl didžiulio darbo krūvio ir „suspaustų“ grafikų dirba po 9 valandas be didesnių pertraukų, nors darbo kodeksas numato privalomą bent pusvalandžio pertrauką po 5 darbo valandų.
„Šnekame apie pietus. „Susisiekimo paslaugos“, mūsų bendrovė, sudarė ir nuo rudens paleido naujus grafikus, kuriuose yra nuolatos apkarpomas, mažinamas laikas aptarnaujant maršrutus, tad praktiškai vairuotojai 8-9 valandas dirba be pertraukėlių, turi didelius vėlavimus pietums, dalis iš jų apskritai dirba be pietų“, – kalbėjo jis.
„Prašome ir 10 procentų pakelti atlyginimus“, – pridūrė profesinės sąjungos vadovas.
Praktiškai vairuotojai 8-9 valandas dirba be pertraukėlių, turi didelius vėlavimus pietums, dalis iš jų apskritai dirba be pietų.
Taip pat, A. Markevičiaus teigimu, prašoma užtikrinti lygias sąlygas varžantis dėl maršrutų su privačiais vežėjais, kadangi šie taiko Darbo kodekse numatytas lengvatas, t.y. dalį atlyginimo moka už kilnojamojo pobūdžio darbą, jis nėra apmokestinamas, todėl įmonės įgyja konkurencinį pranašumą siūlydamos mažesnius įkainius.
„Mūsų įmonė pralaimi konkursus, bet pralaimime todėl, kad nuo darbo užmokesčio mokame sąžiningai mokesčius, o, pavyzdžiui, „Transrevis“ įmonė apie 25 proc. nuo fiksuotos sumos moka kaip už kilnojamą darbą. Tad jiems tenka mažesnės darbo užmokesčio sąnaudos – kaip ir krovininiame transporte, kai dalis mokama dienpinigiais, darbuotojas gauna mažesnę pensiją, ligos pašalpas, išmokas“, – paaiškino jis.
„Šią problemą gali išspręsti tik Vilniaus savivaldybės taryba nustatydama konkurso sąlygose visiems vienodas taisykles, kad darbo užmokesčiui negalima taikyti išlygų, susijusių su kilnojamojo darbo, dienpinigių forma“, – pridūrė A. Markevičius.
Protestą organizuoja penkios bendrovėje veikiančios profesinės sąjungos. Anot A. Markevičiaus, pasikeisdami pikete dalyvauja 10-15 žmonių.
Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos vadovė Inga Ruginienė teigia, kad bloginant darbuotojų darbo sąlygas, prastėja ir paslaugos kokybė. Ji daro prielaidą, jog „Vilniaus viešąjį transportą“ siekiama privatizuoti.
„Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė dar kadencijos pradžioje sakė, jog savivaldybėms reiktų atsisakyti savivaldybių įmonių, kurių atliekamas funkcijas gali perimti privati rinka. Panašu, kad jos partijos bendražygis Remigijus Šimašius tai ir daro, tik pačiu brutaliausiu būdu: sąmoningai žlugdo bendrovę, kad ją galėtų perleisti kokiam nors, galbūt, merui draugiškam verslui“, – pranešime spaudai teigia I. Ruginienė.
R. Šimašius: atlyginimai didinami, sąlygos – geros
Vilniaus meras Remigijus Šimašius tvirtina, kad nepaisant dėl pandemijos kritusių įmonės pajamų, darbuotojai atlyginimus „gauna laiku, tie atlyginimai yra didinami“, taip pat atnaujintas transporto priemonių parkas, o darbo sąlygos yra geros.
Anot jo, piketas organizuojamas ne dėl darbo sąlygų, o yra „politinė akcija“, kadangi profesinių sąjungų atstovai priklauso „oponuojančioms politinėms partijoms“ ir nesutinka keisti skatinimo sistemos įmonėje, skiriant dėmesio naujiems ar gerai dirbantiems darbuotojams.
„Piketas yra ne apie darbo sąlygas, ar bent jau organizatoriai ne apie tai jį daro. Dalis žmonių galbūt ir patikėjo organizatoriais“, – žurnalistams savivaldybėje trečiadienį sakė meras.
Piketas yra ne apie darbo sąlygas, ar bent jau organizatoriai ne apie tai jį daro. Dalis žmonių galbūt ir patikėjo organizatoriais.
„Apie ką realiai vyksta diskusija, tai yra bandymas išlaikyti senus sovietinius įpročius, kai neskatinami nauji darbuotojai, kai neskatinami darbuotojai už getrą darbą, o skatinama tik už stažą. Tai reiškia, kad nauji darbuotojai neateina, seni priversti dirbti viršvalandžius ir už juos tarsi gauna didesnį atlyginimą, bet tai iš esmės yra saugumo sąskaita. Mums tokia sistema nepatinka, su ja nesutiksime“, – tvirtino R. Šimašius.
Pasak jo, motyvacijos sistemos nesutinka keisti didžiausia įstaigos profesinė sąjunga.
„Sąlygos ne bus gerinamos, jos yra ir toliau gerinamos, ir ne todėl kad kažkoks politikierius iš profsąjungos nutarė papiketuoti, o todėl, kad mes vertiname keleivius, o tam, kad vertintumėme keleivius, turime vertinti ir gerai dirbančius darbuotojus“, – kalbėjo savivaldybės vadovas.
Iš viso „Vilniaus viešajame transporte“ dirba apie 1,9 tūkst. darbuotojų, apie 1,4 tūkst. jų priklauso profesinėms sąjungoms.
Naujausi komentarai