Trakų rajono savivaldybė, 2008 m. aštuonerių metų terminui be konkurencingos atrankos procedūros pratęsusi su bendrove „Trakų rajono komunalinių įmonių kombinatas“ 2004-08-06 sudarytą sutartį, pažeidė Konkurencijos įstatymo reikalavimus.
Tai konstatavo Konkurencijos taryba, įvertinusi atlikto tyrimo išvadas.
Tai iš esmės reiškė išimtinės teisės veikti rinkoje suteikimą vienam ūkio subjektui. Priimtu Konkurencijos tarybos nutarimu Trakų rajono savivaldybė įpareigota ne vėliau kaip per 3 mėnesius ištaisyti Konkurencijos įstatymo reikalavimus pažeidžiantį sprendimą.
Konkurencijos taryba pripažino, kad Trakų rajono savivaldybės 2008-06-30 susitarimas Nr. T1-330 dėl 2004-08-06 Savivaldybės viešosios atliekų tvarkymo sistemos eksploatavimo ir jos plėtojimo sutarties Nr. T1-193 pratęsimo, be konkurso ar kitos konkurencingos procedūros pavedant viešosios atliekų tvarkymo sistemos eksploatavimą ir jos plėtojimą vykdyti bendrovei „Trakų rajono komunalinių įmonių kombinatas“, prieštarauja Konkurencijos įstatymo 4 straipsnio reikalavimams.
Savivaldybė, organizuodama jai reikalingų paslaugų pirkimą, turėjo užtikrinti sąžiningos konkurencijos laisvę pasitelkdama atitinkamas tai užtikrinančias procedūras. Tokia galimybė nebuvo ribojama jokiais teisės aktų reikalavimais, tyrimo metu taip pat nenustatyta, kad Savivaldybė, be konkurso pratęsusi sutartį, kuria ji anksčiau pavedė minimam ūkio subjektui vykdyti viešosios atliekų tvarkymo sistemos eksploatavimą ir plėtojimą, būtų vykdžiusi kitų įstatymų reikalavimus.
Nagrinėtu atveju, priešingai, nei tvirtino bendrovės „Trakų rajono komunalinių įmonių kombinatas“ atstovai, nustatyta, kad yra kitų ūkio subjektų (pvz., UAB „VSA Vilnius“ ir kt.), kurie konkuruoja ar galėtų konkuruoti atitinkamoje rinkoje dėl nurodytų paslaugų teikimo su „Trakų rajono komunalinių įmonių kombinatas“.
Todėl atitinkamoje mišrių komunalinių (buitinių) atliekų surinkimo ir vežimo minimos savivaldybės teritorijoje rinkoje Savivaldybės sprendimas pavesti teikti viešosios atliekų tvarkymo sistemos eksploatavimo ir plėtojimo (komunalinių atliekų surinkimo iš atliekų turėtojų ir jų tvarkymo) paslaugas bendrovei „Trakų rajono komunalinių įmonių kombinatas“ bei šį pavedimą nustatančios sutarties pratęsimas ilgam laikotarpiui (iki 2016 m. liepos), iš esmės užkirto kelius veikti rinkoje kitiems ūkio subjektams, kurie taip pat gali ar galėtų teikti atitinkamas paslaugas.
Paminėtina, kad Konkurencijos įstatymo 4 straipsnis draudžia valstybės valdymo ir savivaldos institucijoms priimti teisės aktus ir kitus sprendimus, kurie teikia privilegijas arba diskriminuoja atskirus ūkio subjektus ar jų grupes ir dėl kurių atsiranda ar gali atsirasti konkurencijos sąlygų skirtumų atitinkamoje rinkoje konkuruojantiems ūkio subjektams.
Naujausi komentarai