Vienas nuotrauka pasidalinusių vairuotojų tvirtino, kad matė, kaip žalioji rodyklė kabinama Liepkalnyje.
Vilniaus savivaldybė patvirtino, kad nuo antradienio sankryžose pradeda grąžinti apie 20 žaliųjų rodyklių.
„Mes taip pat informavome juos, kad dar maždaug keliolikoje sankryžų taip pat grąžinsime žaliąsias rodykles, paraleliai vertindami eismo saugumo, pralaidumo, ateityje galimų infrastruktūros pakeitimų galimybes“, – BNS sakė V. Mitalas.
„Iš viso gali būti apie dvidešimt sankryžų“, – pridūrė vicemeras.
Vilniuje žaliosios rodyklės anksčiau buvo 120-yje sankryžų.
Jis taip pat patvirtino, kad antradienį jau grąžinta rodyklė Liepkalnių–Žirnių gatvių ir Minsko plento sankryžoje, o per kelias ateinančias dienas bus užkabintos ir kitose probleminėse sostinės vietose.
Savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ informavo, kad pirmosios rodyklės, be jau minėtos, nuo antradienio kabinamos šiose sankryžose: Saltoniškių – Sėlių gatvių, A. Goštauto – Gynėjų gatvių, Geležinio Vilko – Baltupio – Didlaukio gatvių, T. Narbuto – Saltoniškių gatvių, Nemenčinės plento – Saulėtekio alėjoje.
Šviesoforų lentelių su žaliosiomis rodyklėmis įrengimas numatytose sankryžose miestui papildomai nekainuos.
Likusioje keliolikoje sostinės sankryžų, kur kyla daugiausiai problemų dėl transporto pralaidumo, įmonė numačiusi papildomas šviesoforų sekcijas į dešinę, tad lentelės jose atsiras laikinai, iki infrastruktūros pakeitimų.
„Šviesoforų lentelių su žaliosiomis rodyklėmis įrengimas numatytose sankryžose miestui papildomai nekainuos. Šiuos darbus rangovai atliks pagal „Susisiekimo paslaugų“ šviesoforų priežiūros paslaugų sutartis. Bus montuojamos tos pačios lentelės, kurios mieste jau buvo naudotos“, – pabrėžė įmonė.
Rodyklės panaikintos nuo sausio, tačiau savivaldybėms pasipiktinus dėl išaugusių transporto spūsčių, Vyriausybė sprendimą atšaukė. Transporto kompetencijų agentūra nustatė naujus reikalavimus, kada galima grąžinti rodykles. Tai sukėlė savivaldybių pasipiktinimą, nes, jų teigimu, derinimai gali užtrukti iki trijų mėnesių.
Dauguma savivaldybių rodykles ėmė grąžinti jau nuo sausio vidurio, tačiau sostinės valdžios atstovai anksčiau tvirtino nesutinkantys kabinti rodykles laikinai, kol nėra gauta oficiali Transporto kompetencijų agentūros išvada.
Pavyzdžiui, Kaune šiuo metu grąžinta 13 lentelių, likusios bus kabinamos gavus Transporto kompetencijų agentūros pritarimą.
V. Mitalas sako, kad antradienio posėdyje agentūra nepateikė konkretaus termino, per kiek galutinai patvirtins leidimus dėl likusių lentelių, bet pabrėžė, kad abiems pusėms pavyko suderinti pozicijas dėl vietų, kur rodyklės gali kabėti laikinai.
Iš viso savivaldybė sausio viduryje pateikė 24 konkrečių sankryžų sąrašą, kuriose, išanalizavus eismo situaciją, pėsčiųjų bei kitų eismo dalyvių saugumą ir infrastruktūros galimybes, norima grąžinti šviesoforų lenteles su žaliomis rodyklėmis.
Žaliosios rodyklės leidžia automobiliams sukti į dešinę ir degant raudonam šviesoforo signalui, prieš tai sustojus prie sankryžos ir įsitikinus, kad tai netrukdo pėsčiųjų, kitų transporto priemonių eismui ir saugumui.
Naikinti žaliąsias rodykles Susisiekimo ministerija pasiūlė dar 2014-aisiais, remdamasi Kaune kelerius metus vykdytu tyrimu. Jis, pasak ministerijos, parodė, kad sankryžose su žaliosiomis rodyklėmis kyla daugiau avarijų, per kurias žūva ar sužalojami žmonės.
Naujausi komentarai