Anot jo, šie pakeitimai aktualiausi sostinės savivaldybei, nes kiti didmiesčiai spėjo pasiruošti prieš penkerius metus inicijuotoms permainoms, o nuo sausio nelikus rodyklių pritaikė šviesoforų sistemas naujiems srautams, įrengė papildomas šviesoforų sekcijas.
„Pradedame formalią procedūrą, kad tose sankryžose, kuriose didėja spūstys, galima būtų pratęsti dar žaliųjų sukimo į dešinę rodyklių galiojimo laiką. Svarstome apie metus laiko“, – žurnalistams pirmadienį sakė ministras.
Anot jo, tam reikės keisti Vyriausybės nutarimą. J. Narkevičius taip pat ketina antradienį šią problemą aptarti su generaliniu policijos komisaru.
Jis priminė, kad savivaldybės pasiruošti permainoms ir modernizuoti šviesoforų valdymo sistemas, įrengti naujas sekcijas turėjo penkerius metus. J. Narkevičius tikino, kad problemos iš esmės kyla tik Vilniuje, tuo metu, pavyzdžiui, iš Kauno savivaldybės nusiskundimų negauta.
Jeigu atsiras tokios sankryžos, kur dėl žalios rodyklės nuėmimo didėja spūstys, mes svarstysime kiekvieną atvejį atskirai.
„Iš jų mes nusiskundimų negavome. Tačiau jeigu atsiras tokios sankryžos, kur dėl žalios rodyklės nuėmimo didėja spūstys, mes svarstysime kiekvieną atvejį atskirai“, – teigė ministras.
Vilniaus savivaldybė, palaikoma Kauno ir Klaipėdos atstovų, grąžinti dešiniojo posūkio rodykles Vyriausybės prašo baimindamasi išaugsiančių automobilių spūsčių.
J. Narkevičius pabrėžė, kad kol Vyriausybė priims reikiamus sprendimus, savivaldybė įsipareigojo stebėti eismą, pertvarkyti šviesoforus sankryžose.
Ministerija, 2014-aisiais pasiūliusi naikinti rodykles, remiasi Kaune kelerius metus vykdytu tyrimu, parodžiusiu, jog sankryžose su žaliosiomis rodyklėmis kyla daugiau avarijų, per kurias žūva ar sužalojami žmonės.
Pasak sostinės vicemero Vytauto Mitalo, dalyje probleminių sankryžų šviesoforai perprogramuoti, įrengtos ir papildomos šviesoforų sekcijos, tačiau tai iš esmės problemų nesprendžia. Anot jo, mažiausiai keliolikoje sostinės sankryžų tiek dėl eismo pralaidumo, tiek dėl pėsčiųjų saugumo, būtų prasmingiausia grąžinti dešiniojo posūkio rodykles.
„Vilniaus miestas iš viso pertvarkė 52 sankryžas, kituose miestuose tokių sudėtingų sankryžų yra mažiau. Matyčiau, pagrindinis dalykas, kad su šiuo pakeitimu nenukentėtų pėsčiųjų saugumas. Tiesą sakant, yra vietų, kur naujų klausimų iškilo, o įrengti papildomas eismo juostas tiesiog nėra fizinių galimybių“, – BNS sakė V. Mitalas.
Politikas taip pat tvirtina, kad iš anksto šios situacijos nebuvo galima prognozuoti, kadangi galutinius eismo taisyklių pakeitimus, numatančius, kaip galima reguliuoti dešinįjį posūkį sankryžose, Seimas priėmė tik 2019-ųjų lapkritį.
Naujausi komentarai