Pereiti į pagrindinį turinį

Užsidarančios „Gastronomikos“ šefas L. Čeprackas: atsibodo dirbti nemokamai arba patirti nuostolį

2024-09-10 14:11

Į „Michelin“ gidą birželio mėnesį įtraukto Vilniaus restorano „Gastronomika“ šefas Liutauras Čeprackas atskleidė, kad uždaryti įstaigą paskatino nepalankios ekonominės sąlygos Lietuvoje vystyti aukšto lygio restoranų veiklą. Anot jo, gaunamos pajamos buvo nepakankamos išlaikyti restorano kokybei, todėl jis uždaromas visam laikui.

Liutauras Čeprackas
Liutauras Čeprackas / Ž. Gedvilos / BNS nuotr.

„Pavargau tikėtis, kad kovas bus dosnesnis, nei sausis ar vasaris, o rugsėjis, spalis – dosnesnis negu liepa ir rugpjūtis... Galbūt atrodo, kad 1,028 mln. eurų pajamos per metus yra labai daug, tačiau kokybė kainuoja dar daugiau ir to nepakanka, kad tokio lygio restoranas galėtų veikti“, – antradienį feisbuko įraše pasidalino L. Čeprackas.

„Kurdamas „fine dining“ standartą Lietuvoje buvau pilnas entuziazmo ir tikėjimo, kad man pavyks, tačiau pastarųjų metų įvykiai, deja, nebuvo palankūs. Apibendrinant – edukacija daugiausiai kainuoja edukuojančiam. Atsibodo dirbti nemokamai arba į nuostolį“, – pabrėžė jis.

Šefas pabrėžė, kad daugelis maitinimo verslų taip pat susiduria su nepalankiomis ekonominėmis sąlygomis.

„Ekonominės maitinimo verslo situacijos nekomentuosiu, nes kas joje dirba ir taip puikiai viską žino“, – teigė jis.

L. Čeprackas pastebėjo, kad jau kelis metus keičiasi restoranų svečių įpročiai – mažėja poreikis degustacinėms vakarienėms.

„Priimdamas spendimą uždaryti „Gastronomiką“ pripažįstu, kad pastaraisiais metais labai keičiasi restoranų svečių įpročiai. Žmonės nenori to įpareigojančio vakarienės tono, degustacinės vakarienės tampa atgyvena. Todėl privalau keistis ir padėti tašką savo „fine dining“ erai“, – vertino L. Čepraskas.

Žmonės nenori to įpareigojančio vakarienės tono, degustacinės vakarienės tampa atgyvena.

Galiausiai feisbuko paskyroje šefas priminė, kad restoranas dar veiks iki rugsėjo 27 dienos, iki tol bus surengta 14 vakarienių.

Registrų centro duomenimis, 2023 metais „Gastronomika“ pardavimo pajamos siekė virš 1 mln. eurų, o nuostolis prieš mokesčius buvo 14,3 tūkst. eurų. Naujausiais „Sodros“ duomenimis, restorane dirbo 18 žmonių.

ELTA primena, kad šių metų birželį į „Michelin“ gidą įtraukti 26 Lietuvoje įsikūrę restoranai, o maitinimo įstaigoms „Demo“, „Džiaugsmas“, „Nineteen18“ ir „Pas mus“ skirta po vieną „Michelin“ žvaigždę.

Dar keturi restoranai nusipelnė „Bib Gourmand“ vertinimo, skiriamo kokybiškoms ir geras kainas siūlančioms maitinimo įstaigoms. Šie restoranai: „14 horses“, „Gaspar‘s“, „Numan“ ir „Le Travi“.

„Michelin Green Star“ žvaigždutė, skirta išskirtinai į tvarumą susitelkusiems restoranams, suteikta „Red Brick“.

„Michelin“ gidas – prestižinis geriausius pasaulio restoranus įvertinantis leidinys, nuo 1900 m. leidžiamas Prancūzijoje. Padangų bendrovė „Michelin“ šį gidą sukūrė siekdama paskatinti keliones automobiliais

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
manau

Puikiai suprantu šį verslininką, - mūsų ekonomika , kaip tas rusų posakis, - "Iš bado nenudvėsi, bet pas moteris eiti nesinorės". Gyvenam tą diena, žingsnis kairėn, žingsnis dešinėn- "sušaudymas" - tik kasdieninė rutina , kažko daugiau sau gali leisti retas, arba gyvenantis aplamai pusbadžiu ir todėl tik retkarčiais sau leidžiantis nedideles "šventes" kaip atostogos užsienyje ar kelių dienų poilsį prie jūros. Todėl kasdieninių lankytojų restoranuose reta, nėra to papročio pusryčiauti , ar pietauti kavinėse, žmonės tiesiog neturi tam pinigų. Todėl tokioms įstaigoms sunku save išlaikyti , paviršiuje gali "plaukti tik "chaltūrščikai" ir "apsukruoliai" ši biznį daryti sąžiningai pas mus neapsimoka.
4
-1
***

Gavo Michelini žvaigždutę, tai kodėl užsidaro? Juk važiuos žmonės specialiai iš užsienio, o restorano nėra. Nerimta.
4
-4
Visi komentarai (4)

Daugiau naujienų