Pereiti į pagrindinį turinį

Jūrininkai varsto teismų duris

2013-12-17 11:09

Paskui bankrutuojančią bendrovę "Baltijos grupė" velkasi šleifas skolų ne tik bankams, valstybės institucijos, bet ir jūrininkams.

Laivas "Global 1"
Laivas "Global 1" / "Shipspotting.com" nuotr.

Paskui bankrutuojančią bendrovę "Baltijos grupė" velkasi šleifas skolų ne tik bankams, valstybės institucijos, bet ir jūrininkams.

Šimtatūkstantinės skolos

Praėjusią savaitę Klaipėdos apygardos teisme vyko kreditinių reikalavimų tvirtinimo bankrutuojančiai "Baltijos grupei" procedūra.
Savo reikalavimus pateikė ne tik bankai, valstybės institucijos, įvairūs tiekėjai, bet ir apie 20 jūrininkų. Jiems bankrutuojanti bendrovė liko skolinga per 300 tūkst. litų. Didžiausia dalis skolų liko tų jūrininkų, kurie plaukiojo Lietuvos vėliavos laivu "Global 1".

Su bendrove „Baltijos grupė“ siejamame, bet su Bahamų vėliava plaukiojančiame laive „BG Fighter“ skolos kaupėsi jau nuo 2011 metų. Laivas buvo pirktas išperkamosios nuomos būdu iš

Danijos kompanijos „Clipper Project Ships LTD“. Ši kompanija susigrąžino laivą, tačiau 13-ai jūrininkų liko apie 230 tūkst. litų skola.

Dalį jūrininkų gina Lietuvos jūrininkų sąjunga. Šeši jūrininkai buvo jos nariai, dar keli įstojo į šią sąjungą prasidėjus "Baltijos grupės" problemoms. Jūrininkus gina Henriko Mackevičiaus advokatų kontora.

Dalis ginasi patys

Du jūrininkai ginasi patys samdydami advokatą. Tarp jų ir jūreiviu plaukęs Zenonas Brazauskas. Jis laive "Global 1" dirbo nuo praėjusių metų pabaigos iki šių balandžio 10 dienos. Per tą laiką jam buvo sumokėta tik dalis atlyginimo, kuri nesiekė netgi numatyto vieno mėnesinio atlyginimo dydžio.
Z.Brazauskas mano, jog yra vilčių atgauti skolą, nes kaip turtas liko laivas "Global 1". Kiek jūrininkų bylinėjasi dėl nesumokėtų atlyginimų jis teigė nežinantis. Dalis jūrininkų veikiausiai nesibylinėja, nes neturi kada. Ir negavę pinigų jie yra priversti plaukti į reisus.

Įtampa tęsėsi

Žinia apie bendrovės „Baltijos grupė“ problemas pradėjo sklisti pernai vasarą. Tuomet laivo „Global 1“ kapitonas Anatolijus Skvorcovas uoste viešai pranešė, jog aštuoniems įgulos nariams nemokami atlyginimai. Kapitonas neleido iškrauti iš laivo krovinio tol, kol nebus sumokėti atlyginimai jūrininkams.

Kai į laivą buvo atsiųsta nauja įgula, A.Skvorcovas neįsileido jos į laivą. Priemonė pasirodė veiksminga – su įgula buvo beveik atsiskaityta.

Bet skolos laivo įgulai kaupėsi ir prieš A.Skvorcovo įgulą ir po jos. Prieš A.Skvorcovo įgulą dirbusiai laivo "Global 1" įgulai bendrovė liko skolinga per 90 tūkst. litų.
A.Skvorcovo įgulą pakeisti atvykusiems žmonėms taip pat kaupėsi skolos.

Jūrininkų įdarbinimo agentūrai "Techmaris" pavyko surinkti naują įgulą laivui "Global 1". Kodėl jūrininkai ėjo dirbti į šį laivą, kai dėl jo jau buvo kilusios problemos jų pirmtakams? 2012 metais situacija laivyboje buvo sudėtinga. Jūrininkai patikėjo kalbomis, kad "Baltijos grupės" reikalai neva pagerėję, esą ji jau mokanti atlyginimus. Dirbti į "Baltijos grupės" laivą sugrįžo netgi dalis tų jūrininkų, kuriems bendrovė jau buvo skolinga prieš tai.

Žadėtų pinigų "Global 1" įgulos nariai vėl nesulaukė. Vėl prasidėjo jūrininkų protestai, atsisakymai iškrauti krovinius. Įtampa dar kurį laiką tęsėsi, kol galiausiai birželio 7 dieną bendrovei "Baltijos grupė" buvo iškelta bankroto byla.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra