Klaipėdos apskrities priešgaisrinė gelbėjimo valdyba svarsto galimybę sumažinti ugniagesių pajėgas, aptarnaujančias dalį uosto teritorijos.
Iškels už miesto?
Dalis uosto įmonių yra įkūrusios savo priešgaisrines tarnybas, tačiau tokių pajėgų neturinčios įmonės baiminasi dėl pasklidusių kalbų apie tokias permainas.
Klaipėdos apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybos viršininkas Gedeminas Karalius tvirtino, kad kol kas joks sprendimas nėra priimtas.
"Tačiau iš tiesų svarstome ir aiškinamės visas galimybes. Priežastis paprasta – Nemuno gatvėje įsikūrusioje trečiojoje komandoje darbo sąlygos yra labai prastos", – tikino G.Karalius.
Klaipėdoje veikia keturios ugniagesių komandos. Trilapio gatvėje esančioje pirmojoje komandoje yra 66 etatai. Šilutės plente įsikūrusioje antrojoje komandoje dirba 58 pareigūnai, o Nemuno gatvėje esančiai trečiajai komandai priskirti 42 etatai.
Mažiausiai, vos 25 žmonės dirba ketvirtojoje komandoje LEZ teritorijoje. Tačiau čia įrengta moderniausia bazė, pastatytas naujas pastatas.
"Laisvojoje ekonominėje zonoje dirbanti ketvirtoji komanda turi geriausias patalpas. Dalis trečiosios komandos pareigūnų galėtų būti perkelti čia", – aiškino G.Karalius.
Netelpa pro vartus
Uosto įmones ir aplinkinius gyvenamuosius rajonus prižiūrinčios trečiosios komandos viršininkas Bronislovas Lukauskas įsitikinęs, kad Nemuno gatvėje prieš 70 metų statytame pastate pareigūnai neturi normalių darbo sąlygų.
"Didžiausia bėda, kad naujosiomis mašinomis negalime įvažiuoti į garažus. Naujųjų "Renault" aukštis – 3,5 metro, o garažo vartų aukštis – vos trys metrai", – tikino B.Lukauskas.
Kadangi naujų gaisrininkų automobilių Nemuno gatvėje nėra kur laikyti, šiai komandai priskirti senutėliai ZIL ir MAN.
"Automobilyje MAN telpa vos 800 litrų vandens. Šį kiekį išliejame per keturias minutes. Į kitus du ZIL telpa po 2,5 tonos vandens. O naujajame "Renault" telpa 10 tonų vandens", – aiškino B.Lukauskas.
Trečiosios komandos pastatas Nemuno gatvėje iš visų pusių apsuptas privačios žemės.
"Mes neturime vietos net pratyboms. Vyrai treniruojasi bėgiodami gatve", – skundėsi B.Lukauskas.
Permainos – iš taupumo
"Arba mes turime perstatyti šį pastatą, arba turime iškelti žmones. Statyboms pinigų nėra, o ir fiziškai neįmanoma to padaryti", – pabrėžė G.Karalius.
Norint praplatinti garažo duris, reikėtų arba griauti perdangą, arba angą platinti kasantis gilyn į žemę, o dėl to kiltų bėdų dėl lietaus nutekėjimo.
"Dabar vyrai ten dirba kaip kalėjime. O dar duotas nurodymas optimizuoti tarnybą. Dalis komandų ir taip yra priverstos laikyti automobilius lauke", – aiškino G.Karalius.
G.Karalius ramino uosto įmonių nerimą, kad sumažės gelbėtojų pajėgos.
"Jei rimtas incidentas, bet kokiu atveju važiuoja kitų komandų pareigūnai. Pietinėje uosto dalyje kelios įmonės turi savo žinybines komandas. Šią teritoriją prižiūri antroji komanda", – pridūrė G.Karalius.
Atitols 5 km
Perkėlus pagrindines pajėgas iš Nemuno gatvės į LEZ teritoriją, ugniagesiams atstumas prailgėtų penkiais kilometrais.
Uosto priežiūros ir gelbėjimo tarnybos viršininkas Arvydas Narmontas pabrėžė, kad anksčiau priešgaisrines komandas turėjo daug uosto įmonių, tačiau savo komandas tėra išsaugojusios "Klaipėdos nafta" ir Vakarų laivų gamykla.
"Ši ugniagesių komanda įsikūrusi strateginėje vietoje, todėl nelaimės atveju labai svarbi kiekviena minutė. Nuo to, kaip greitai atskubės priešgaisrinė komanda, priklauso žmonių išgelbėjimo tikimybė", – tikino A.Narmontas.
Uosto direkcija gaisrui gesinti turi galimybę siųsti laivus "Stumbras" ir "Šakiai".
Naujausi komentarai