Pirmiausia nuo pietinio molo bus nukeliami esami tetrapodai.
Įvertinus jų būklę, dalis tetrapodų bus pergabenami ant šiaurinio molo.
Prie pietinio bangolaužio dirba rangovų atplukdyta technika – laivas „Albatrosas“ su hidrauliniu kranu bei specialus pontonas.
Rekonstruojant molus, dirbs bemaž dešimt įvairios technikos, didžioji dalis jau yra pasiekusi Klaipėdą.
Pagrindinės medžiagos – plieniniai įlaidai, vamzdiniai poliai, akmenys ir kt. – atgabenamos laivais bei sandėliuojamos bendrovės KLASCO aikštelėje. Iš čia akvatorija bus plukdomos prie pietinio molo.
Pirmame etape numatoma sustiprinti esamus pietinį ir šiaurinį bangolaužius, nekeičiant jų konfigūracijos.
Abu bangolaužiai bus paaukštinti, dalyje hidrotechninių statinių bus įrengtos atraminės sienutės.
Uosto bangolaužius rekonstruoja konkursą laimėjęs Vokietijos bendrovės „Depenbrock Ingenieurwasserbau GmbH & CO. KG“ ir Belgijos bendrovės „Herbosch – Kiere N.V.“ konsorciumas.
Bangolaužių rekonstrukcijai bus panaudotos ES sanglaudos fondo lėšos, darbus ketinama užbaigti 2023 m.
Rekonstravus juos, ateityje ir toliau bus gerinamos navigacinės sąlygos, kad dėl hidrometeorologinių sąlygų laivų eismą tektų riboti dar rečiau.
Tam planuojama laivybos kanalo kryptį pasukti 103–283 laipsniais.
Šiaurinis bangolaužis buvo statomas nuo 1834 m. iki 1884 m., o pietinis – nuo 1847 m. iki 1861 m.
Dabartinis pietinio bangolaužio ilgis – 1 374 m, o šiaurinio – 733 m.
Antstato konstrukcija įrengta iš akmenų, supiltų tarp medinių polių. Viršvandeninė dalis sumūryta iš akmenų, vėliau apibetonuota.
Pagrindinė bangolaužių funkcija – saugoti uosto įplaukos kanalą nuo išorinių jūros veiksnių. Tačiau daugybę metų jie turi ir socialinę funkciją – bangolaužiai yra klaipėdiečių bei miesto svečių traukos objektai.
Ant pietinio molo planuojama įrengti dvi apžvalgines aikšteles klaipėdiečiams ir miesto svečiams.
Naujausi komentarai