Pereiti į pagrindinį turinį

"Formulė 1" prasideda naujovėmis

2009-03-28 09:00
"Formulė 1" prasideda naujovėmis
"Formulė 1" prasideda naujovėmis / "Scanpix" nuotr. Permainos: greičiausi pasaulyje automobiliai šiemet lenktyniaus suveržtų diržų režimu. Kai kurie specialistai baiminasi, kad ekonomiški pokyčiai gali pakenkti "Formulės-1" prestižui ir techninei pažangai.

Jau sekmadienį ištikima pasaulinio čempionato gerbėjų armija užgniauš kvapą: didžiosios "Formulės-1" lenktynės prasideda. Prie starto linijos Australijoje išsirikiuos 20 bolidų. Nauji techniniai reikalavimai bei taisyklės ir – sena greičio rungtynių dvasia.

Variklio ištvermės riba

Šiais metais "Grand Prix" bolido "širdžiai" teks didesnis krūvis – vienas variklis turės ištverti tris lenktynių savaitgalius vietoje dviejų, kaip praėjusį sezoną. Tiesa, yra skirtumas – komanda nebūtinai tą patį variklį turės naudoti tris lenktynes iš eilės.

Kiekvienas pilotas per sezoną galės naudoti aštuonis variklius, kurie bus skirti lenktynėms ir 4 motorus treniruotėms. Viena pavarų dėžė turės atlaikyti keturias lenktynes. Kiek apsaugodama transmisijos agregatų sveikatą, Tarptautinė automobilių federacija (FIA) sumažino leistiną variklio sūkių skaičių iki 18 tūkst. apsukų per minutę ribos. Šie apribojimai iš esmės taikomi siekiant mažinti komandų kaštus bei kažkiek lyginti daugiau ir mažiau finansiškai pajėgių komandų galimybes.

Padangos skatins lenkti

Po ilgos pertraukos F-1 padangos vėl "nupliko" – sausam orui skirtas padangas su protektoriumi pakeis "slikai", t.y. padangos be protektoriaus, kurios paskutinį kartą buvo naudotos 1993 m. "Slikai" bus 4 rūšių, kietos ir minkštos sudėties, per lenktynes sausu oru pilotai turės naudoti abiejų tipų padangas. Šios padangos pagerins mechaninį bolidų sukibimą su trasa, o tai galėtų reikšti, kad pilotai dažniau ryšis lenkti varžovus posūkiuose.

Sumažėjo aerodinaminių detalių

Priekinis bolido sparnas tapo žymiai platesnis ir žemesnis, to galinis – siauresnis ir aukštesnis. Priekiniame sparne gali būti tik du horizontalūs aerodinaminiai elementai, nuo bolidų dingo šoniniai sparnai, vadinamieji "kaminai" ir kiti elementai. Juos FIA uždraudė, siekdama sumažinti aerodinaminio prispaudimo įtaką F-1 automobilio greičiui. Anot federacijos atstovų, tai irgi turėtų prisidėti, kad trasose išvystume daugiau lenkimų.

KERS – galingam šuoliui

Šiais metais boliduose įrengtos kinetinės energijos regeneravimo sistemos (KERS). Jų principas – stabdymo metu generuojama energija patenka į baterijas, o iš ten, elektros motoro pagalba, – į variklį.

Manoma, kad ši sistema suteiks bolidui momentinį maždaug 80 AG šuolį, kuris turėtų padėti pilotams lenkti varžovus. Sportininkas šią sistemą galės įjungti nuo vairo.

Kitos priemonės

Nuo šiol per sezoną (t.y. nuo pirmųjų čempionato lenktynių iki pat metų pabaigos) komandos negalės bandyti bolidų, o bandymai vėjo tuneliuose apriboti iki 40 valandų per savaitę. Taip pat ketinama viešinti informaciją, susijusią su komandų lenktynių taktika – degalų kiekiu bolidų bakuose, sustojimų skaičiumi ir padangų pasirinkimu. Šios priemonės irgi skirtos kaštams mažinti bei komandų galimybėms vienodinti.

FIA taip pat ėmėsi priemonių, kad išvengtų chaoso, kai į trasą išvažiuoja saugos automobilis. Praėjusiais metais ne vienas pilotas nukentėjo nuo teisėjų, kai įvažiuodavo į techninės pagalbos zoną, kai ši būdavo dar uždaryta. Šiemet, išvažiavus į trasą saugos automobiliui, F-1 bolido kompiuteris gaus atitinkamą žinutę ir prietaisų skydelyje užsidegs informacija, per kokį minimalų laiką pilotas gali važiuoti į boksus.


Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų