Kelininkus saugos specialios priemonės: iki šiol turėjo tik penkis tokius vienetus Pereiti į pagrindinį turinį

Kelininkus saugos specialios priemonės: iki šiol turėjo tik penkis tokius vienetus

2025-07-01 16:36

Panašu, kad Lietuva – vis dar greitį mėgstančių kraštas. Ir policija, ir kelininkai pyksta, kad vietose, kur remontuojami keliai ar palei kelią pjaunama žolė, vairuotojai vis tiek laksto.

Kelininkus saugos specialios priemonės: iki šiol turėjo tik penkis tokius vienetus
Kelininkus saugos specialios priemonės: iki šiol turėjo tik penkis tokius vienetus / BNS nuotr.

Kraupi nelaimė autostradoje Vilnius–Kaunas kai Vievyje vilkikas užmušė kelyje dirbusį kelininką įvyko užpernai rudenį. Tais pačiais metais, 2023-aisiais, galėjo žūti dar bent trys kelius prižiūrintys žmonės. Tačiau nežuvo, nes buvo apsaugoti mobilaus smūgio slopintuvo. Vienas išgyvenusiųjų – vairuotojas Jonas prisiminė dieną po Joninių kai su kolegomis šienavo autostrados vidurinę juostą. Netikėtai į juos saugojusį pirmą kartą pastatytą slopintuvą rėžėsi autobusiukas.

„Gimiau antrą kartą“, – teigė vairuotojas, ekspeditorius Jonas Savarauskas.

Jei būtų pastatytas paprastas įspėjamasis ženklas, o ne slopintuvas, pasekmės būtų daug liūdnesnės. Šiuo atveju gyvas liko ir autobusiuko vairuotojas, atsipirko tik sužalota koja. Pasak J. Savarausko, autobusiuko greitis buvo bent 110 kilometrų per valandą, nors toje vietoje buvo galima važiuoti 90. Policija mato didelę problemą, kad vairuotojai dažnai nekreipia dėmesio į greitį mažinančius ženklus važiuodami pro keliuose dirbančius žmones.

„Viršija leistiną greitį, elgiasi nesaugiai, atlieka lenkimo manevrus, kur to daryti negalima, chuliganiškai elgiasi keldami pavojų tiek sau, tiek kelio darbus atliekantiems darbuotojams“, – nurodė policijos Viešosios tvarkos biuro vadovas Vytautas Grašys.

Pernai policija užfiksavo 13 atvejų kai žuvo arba buvo sužaloti keliuose dirbantys žmonės.

„Dažnai nekreipia dėmesio ir jie ten kai važiuoja, lenkia vienas kitą, nepaiso, privažiuoja prie pat ženklo ir manevruoja neatsakingai kažkaip“, – pasakojo J. Savarauskas.

Tad kol vairuotojai nekeis savo elgesio, vienintelė apsisaugojimo priemonė nuo mirtinų avarijų – smūgio slopintuvai.

„Iki šiol bendrovė turėjo tik penkis tokius vienetus, šiandien jau turime 25 vienetus, iki metų galo turėtume turėti 45 vienetus ir padengti visus darbus, vykdomus automagistralėse ir greitkeliuose“, – nurodė AB „Kelių priežiūra“ direktorius Audrius Vaitkus.

Iš viso jiems bus išleista 1 mln. eurų. Vieno kaina – nuo 20 iki 25 tūkstančių eurų. Speciali slopintuvo konstrukcija skirta apsaugoti ne tik dirbančius kelininkus, bet ir į juos įsirėžiančius.

„Vienos gyvybės netektis valstybei sukuria nuo 150 tūkst. iki milijono eurų žalą, tai investuotas milijonas atsiperka labai greitai. Būtina pažymėti, kad sugadintos priemonės nedelsiant bus atstatomos naujomis, jau kaltininko draudiko arba pačio kaltininko sąnaudomis“, – tvirtino AB „Kelių priežiūra“ direktorius.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

Policijai perspėja, kad vietose, kur remontuojami keliai, dažnai dirba nežymėti policijos automobiliai.

„Dar sykį noriu pasikartoti, kad bet kokiu atveju turėtumėme kalbėti apie vairuotojų įtikinimą, pirmiausia laikytis taisyklių, laikytis ženklų, ribojančių greitį“, – pabrėžė V. Grašys.

Ateityje bus perkama ir daugiau priemonių kaip atkreipti vairuotojų dėmesį tose vietose, kur keliuose dirba žmonės.

„Dar numatoma įsigyti 114 vienetų, taip vadinamų vibracinių triukšmo juostų, kurios išdėstomos prieš 150–200 m iki darbų zonos ir vairuotojas, užvažiavęs ant tokių juostų, pajaučia vibracijos triukšmą ir vėlgi atkreipia dėmesį, sumažina greitį. Tokiu būdu vėlgi apsaugomi darbuotojai, padidinamas vairuotojų dėmesingumas“, – šnekėjo A. Vaitkus.

Baudos už Kelių eismo taisyklių pažeidimus remonto ruožuose tokios pat, kaip ir ten, kur remontų nėra. Lietuvos kelininkai yra sakę, kad, pavyzdžiui, Skandinavijoje kelio ženklo ignoravimas darbų vietoje yra vertinamas daug griežčiau.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų