Pereiti į pagrindinį turinį

Įvykiai, kaitinantys vaizduotę: ar reikia bijoti skristi „Boeing“?

2024-01-11 05:39
DMN inf.

Apie „Boeing 737 MAX 9“ incidentą LNK žurnalistai kalbėjosi su aviacijos saugumo ekspertu Vidu Kaupeliu.

„Scanpix“ nuotr.

– Kaip jūs vertinate tą incidentą, kuris nutiko su Boeing lėktuvu?

– Na, žinoma, čia toks incidentas, kurio niekas nesitikėjo visiškai naujam orlaiviui, nes šitos modifikacijos orlaiviai buvo pradėti eksploatuoti visai neseniai, prieš keletą mėnesių. Ir būtent šitas „Alaska Airlines“ lėktuvas į eksploataciją buvo priimtas pačiam metų gale. Ir tokie įvykiai labai kaitina vaizduotę, labai baugiai atrodo, kad sėdi prie lango, durys išpučiamos ir tave gali ištraukti. Tikrai toks įvykis neeilinis ir baugiai atrodantis.

– Kaip jūs galvojat, kas ten nutiko, kodėl tos durys išlėkė lauk?

– Na, yra maždaug aišku, kad tos durys buvo neteisingai instaliuotos. Čia reikia pastebėt, kad šitas „Boeing 737 MAX 9“ modifikacijos lėktuvas buvo ypatingas tuo, kad tos durys buvo paslėptos po panele kaip nereikalingos.

– Jų nesimatė?

– Tas lėktuvas turėjo tokią modifikaciją, kad buvo pamažintas keleivių skaičius, vietų skaičius ir todėl reikėjo mažiau tų avarinių išėjimų. Ir būtent to modelio lėktuve vienas iš avarinių išėjimų yra paslėptas po panele. Ir tą darant, instaliuojant tas duris, turbūt buvo padaryta kažkokių klaidų. Kadangi durys paslėptos, jas patikrinti nėra taip paprasta.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

 

– Nuo gamybos linijos šis orlaivis nuriedėjo vos prieš porą mėnesių. Ar yra tokių skraidančių šiuo metu Europoje?

– Aš kaip tik pasižiūrėjau, kad Europoj tos modifikacijos orlaivių nėra registruota, nė vienos Europos avialinijos tokių neturi. Bet apskritai, žiūrint iš keleivio pusės, labai sunerimti nereikėtų, nes iš karto po šio įvykio gamintojas išleido direktyvą, draudžiančią skraidyti būtent šitos modifikacijos orlaiviais, kol bus padaryti tam tikri darbai, atlikta tų durų inspekcija. Tai kol mes čia kalbam, man atrodo, „Alaska Airlines“ jau baigia savo boingų patikrą ir vėl neužilgo pradės jais pilnai operuoti.

– Bet per „Boeing 737 MAX 9“ patikrinimą buvo rasta atsilaisvinusių varžtų. Natūralu, kad tai keleiviui keltų baimę.

– Taip, bet kiek per patikrinimą buvo rasta tų problemų ir ar buvo rasta, aš negaliu pasakyt. Abejoju, ar ta statistika jau yra paskelbta. Na, bet aviacijos saugos sistema taip ir veikia – jeigu kažkur atsiranda nors menkiausia abejonė, tai nėra skraidoma ir laukiama, kol kažkas nutiks. Šiuo atveju atsirado abejonė, kad tos durys nėra teisingai pritvirtintos, visi orlaiviai buvo sustabdyti, patupdyti ant žemės, duotos instrukcijos technikams, ką konkrečiai reikia patikrinti ir tik patikrinus, galima toliau eksploatuoti. Tai nėra tokio varianto, kad galbūt tos durys kažkur nepritvirtintos išliko ir tie orlaiviai skraido. Ne, čia toks kontroliuojamas procesas.

– Prieš porą metų taip pat buvo incidentų, kai nukrito keli boingai ir net porą metų buvo neeksploatuojami „Boeing MAX“ modeliai. Dabar dar viena reputacinė bėda šiai bendrovei, nes jau po šio incidento akcijos krito 8 proc. Ar reikėtų bijoti išvis „Boeing“ lėktuvų?

– Na taip, boingas turėjo seriją įvykių. Laimei, kad šis incidentas niekam nekainavo gyvybės, baigėsi gerai. Galbūt Boingui, kaip gamintojui, reikia susimąstyt dėl jų kokybės kontrolės. Bet čia reikia suprasti, kad tai yra korporacija milžinė, gaminanti labai didelę dalį apskritai visų pasaulyje komerciškai naudojamų orlaivių. Tų išleidžiamų modifikacijų vienetų kiekis yra didžiulis ir tikimybė, kad kažkas nutiks irgi yra nemaža. Visi gamintojai turi kažkokių problemų kartas nuo karto. Tiktai Boingui taip nutiko, kad paskutiniai metai tikrai buvo nepalankūs ir jie čia pagarsėjo su tokiomis problemomis.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų