„Kasko parašyta – apdrausta nuo visų rizikų“, – rodė dokumentus Henrikas Buchardtas Jensenas.
Draudimo bendrovė iš pradžių sutiko atlyginti nuostolius ir informavo apie daugiau kaip 20 tūkst. eurų, kuriuos esą ketino išmokėti, tačiau po kelių savaičių Henrikas gavo kitą raštą.
„Atsiprašome, bet negausite jokios išmokos, nes traktoriui daugiau kaip dešimt metų. Net išsižiojau“, – nuostabos neslėpė H. Buchardtas Jensenas.
Draudimo įmonės atstovė teigė, kad sutartyje buvo aprašytos išimtys, kada išmoka nemokama.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Šiuo atveju neprisiimama rizika apdrausti tokį traktorių ar kombainą, kai jis labai senas – daugiau kaip dešimties metų – nuo savaiminio užsigedimo. Jeigu ugnies priežastis būtų visiškai kita – šalia transporto priemonė būtų užsidegusi ir nuo to jis būtų sudegęs arba piktavaliai asmenys būtų jį padegę, tokiu atveju, nepaistant to, kad jis daugiau nei dešimties metų senumo, draudimo išmoka būtų mokoma“, – išimtis vardijo „Gjensidige“ Žalų departamento vadovė Viktorija Katilienė.
Ūkininkas stebisi – juk draudime parašyta, kad draudžia nuo visų rizikų.
„Apdraudėme kasko ir galvojome, kad apdraudėme nuo visko. Tačiau smulkiu šriftu parašyta, kad yra išlygų. Turėjome nueiti į jų puslapį. O ten jau parašyta, kad tokiais atvejais jie išmokų nemokės. Skandinavijoje, jeigu parašyta, kad draudžia nuo visų rizikų, tai ir reiškia, kad bus apdrausti visi atvejai. Čia draudikai ėmė didesnes įmokas, kaip už visą draudimą, tačiau, kai atėjo laikas mokėti, – atsirado išlygų“, – skundėsi ūkininkas.
Lietuvos draudikų asociacija pastebi, kad labai dažnai, prieš pasirašydami draudimo sutartį, klientai į ją neįsigilina.
„Draudikai pastebi tendenciją, kad žmonės, verslininkai, įmonės nelinkę skaityti taisyklių, dėl to ir buvo įvestas europinis reguliavimas, kad draudikas pateikia dviejų puslapių visų dalykų santrauką, t. y. rizikų, kurios draudžiamos, ir tos, kurių draudikas negali prisiimti“, – sakė Lietuvos draudikų asociacijos direktorius Andrius Romanovskis.
Draudimo bendroves prižiūri Lietuvos bankas.
Atsiprašome, bet negausite jokios išmokos, nes traktoriui daugiau kaip dešimt metų. Net išsižiojau.
„Vienas standartinis kelias – kreiptis į teismą. Kitas – jei pareiškėjas yra vartotojas, gali kreiptis ir į Lietuvos banką. Lietuvos bankas ne teismo tvarka nagrinėja tokius ginčus, tik kad mūsų sprendimas – rekomendacinis“, – pabrėžė Lietuvos banko teisininkas Darius Andriukaitis.
Lietuvos bankas pripažįsta, kad būna ir taip, jog pagal sutartį viskas teisėta, bet pati sutartis nesąžininga vartotojo atžvilgiu.
„Jeigu turėjau transporto priemonę, kurios amžius buvo toks, o pagal sutartį automatiškai per senas, kad kažkoks įvykis būtų pripažintas draudžiamuoju, tai jau negerai, draudimo įmonė parduodama arba tarpininkas turėjo tai įvertinti ir nesiūlyti“, – akcentavo D. Andriukaitis.
Auginamus bizonus gimtąja kalba kalbinantis Henrikas dar svarsto, ar dėl sudegusio traktoriaus verta kreiptis į teismą.
Naujausi komentarai