– Turbūt jau seniai buvo idėjų ką nors panašaus padaryti Europoje?
– Visą laiką yra tam tikrų skirtumų tarp Europos valstybių, ES valstybių ar šiaip valstybių pasaulyje tiek dėl pačių KET, tiek dėl bausmių už pažeidimus. Čia dvi šiek tiek skirtingos temos. Taisyklės šiek tiek skiriasi, ir visiems, kažkur keliaujantiems savo automobiliu ar nuomojantis automobilį, pravartu pasidomėti, kokios taisyklės galioja ten, tiek rašytos, tiek nerašytos.
– Kitaip tariant, jeigu kažkur didelis pažeidimas yra greitį viršyti 30 km/val., kitoje šalyje taip nebūtinai turi būti, ar ne?
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Bausmės ar už greitį, už vairavimą išgėrus arba, pavyzdžiui, ištisinės linijos kirtimą yra traktuojamos labai skirtingai, vienu atveju žiūrima kaip į absoliutų baubą, kitu – kaip į rekomendacinį dalyką, nieko tokio. Esu daug kur važinėjęs pasaulyje, tai kai kuriuose šalyse net į raudoną šviesoforo signalą žiūrima labai atsainiai. Šiuo atveju kalbame labiau apie Europą ir apie bausmes, ne apie KET skirtumus. Mes turbūt tokį pavyzdį matome ir Lietuvoje, – kiekvienas gali prisiminti supergreitai važiuojantį automobilį, pavyzdžiui, su baltarusiškais numeriais Lietuvoje. Mes suprantame, kad jiems negalioja jokie, vadinamieji, fotografai (greičio matavimo prietaisai, – red. past.). Tad vienodumo nebuvimas, nebuvimas bausmės per klaidą kažkur skatina pažeidimus.
– Tačiau Europoje jau yra šalių, kurios pasiveja Lietuvos vairuotojus po kokio nors greito pasivažinėjimo, pavyzdžiui, per atostogas.
– Beveik visos. Dauguma pasiveja. Iš tų, kur mes važinėjame dažnai, sakykime, Lenkija, Vokietija ar mūsų kaimyninės Baltijos šalys, taip, gauname baudas iš jų, ir ganėtinai greitai.
– Ar tai yra vieninga sistema? Ar veiktų ir nauja iniciatyva?
Vienodumo nebuvimas, nebuvimas bausmės per klaidą kažkur skatina pažeidimus.
– Ši iniciatyva yra labiau apie grubius pažeidimus ir vairuotojo pažymėjimo anuliavimą. Baudą atsiųsti yra viena, – susimokėjai arba nesusimokėjai ir žiūri, kas bus. Jei pažeidimas labai grubus – labai stipriai viršytas greitis, važiavimas išgėrus, važiavimas be vairuotojo pažymėjimo, galbūt važiavimas degant raudonam šviesoforo signalui, ir jeigu toje šalyje bausmė yra tokia (vairuotojo pažymėjimo atėmimas, – red. past.) už tą pažeidimą, tada iniciatyva yra, kad ta bausmė galiotų vairuotojui ir Lietuvoje.
– Minėjote nerašytas taisykles Europos šalyse. Pasakykite keletą pavyzdžių, kad būtų galima įsivaizduoti.
– Na, mes turbūt istoriškai turime tokių skirtingų vairavimo manierų ar tam tikros elgsenos. Tarkime, Pietų Italijoje ir Šiaurės Italijoje vairuotojų elgsena skiriasi. Net paties vairuotojo požiūris į pažeidimą stipriai skiriasi, nes, sakykime, Skandinavijos keliuose gali matyti pirmūnišką elgseną, kur vairuotojai visi važiuoja taip, kaip parašyta, – turbūt gerai, bet daug galvoti nereikia. O koks nors italas važiuoja gerai, ne kvailai, bet su taisyklėmis tai nebūtinai turi ką nors bendro. Tad kiekvienam lietuviui, važiuojančiam į kažkurią šalį, pirmas patarimas yra pamatyti, kaip važiuojama toje šalyje ir prisitaikyti prie to eismo, nes klaidą galima padaryti tiek labai laikantis, tiek kvailai nesilaikant kokios nors taisyklės, nes pas mus, Lietuvoje, tai yra nieko tokio.
Naujausi komentarai