Pereiti į pagrindinį turinį

Konfiskuoti automobiliai – į Ukrainą: pasitarnauja ir logistikai, ir karo lauke

2023-02-13 16:20
DMN inf.

Iš kontrabandininkų ir girtų vairuotojų konfiskuoti automobiliai ne parduodami aukcione, o tarnauja tauriai misijai – siunčiami į karo alinamą Ukrainą, pasakojama LNK reportaže.

Asociatyvi Kauno policijos nuotr.

Tarp konfiskuotų automobilių „Mercedes-Benz“ stovi nuo praėjusių metų rudens. Mašina angliškais numeriais atimta iš girto vairuotojo. Savanoriai tikrina, ar ji dar gali važiuoti.

„Kol vyksta visi teisiniai procesai, apie dvejus metus mašinos stovi aikštelėje. Normalu, kad nenaudojamas akumuliatorius per tiek laiko „nusėda“. Tai – pagrindinė priežastis, dėl ko automobilis neužsiveda. Paskui, kai pabandome užvesti, žiūrime, ar nėra kitų bėdų, ką reikia paremontuoti“, – sakė Žurnalistų autoklubo narys Aidas Bubinas. 

„Mercedes-Benz“ mašinoje gedimų nepastebėta. Tokios tinkamos mašinos bus siunčiamos į karo alinamą Ukrainą. Tarnaus ir logistikai, ir karo lauke.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

„Per praėjusius metus muitinė perdavė apie 82 automobilius. Čia turiu omenyje ir konfiskuotus, ir muitinės naudotus automobilius. Šiuo metu ruošiame apie penkiolika mašinų. Tikslaus skaičiaus, kiek ketiname perduoti, negalime pasakyti, nes, žinote, kontrabandininkai iš anksto nepraneša, kada važiuos. Ir mes nežinome, kada juos sulaikysime“, – pašmaikštavo Muitinės departamento Tarptautinių ryšių skyriaus patarėjas Valdas Dovydėnas.

Ukrainiečiams kovoti su okupantais padeda iš girtų vairuotojų arba kontrabandininkų konfiskuoti automobiliai.

„Dažnai degalų bakuose yra slepiamos cigaretės. Ir tas bakas būna sumažintas iki minimumo. Yra tekę rasti tik 3 litrų talpos. Tam, kad užtektų kirsti valstybinę sieną, o visa kitą ertmę užima kontrabandinės cigaretės“, – aiškino A. Bubinas.

Tokiam automobiliui tenka keisti kuro baką, nes su 3 litrais degalų ukrainiečiai toli nenuvažiuotų.

„Va, ten stovi A klasės mersedesas, aišku, su Didžiosios Britanijos numeriais. Kaip minėjo Aidas, kurioje pusėje vairas, kare na taip jau svarbu“, – teigė Žurnalistų autoklubo narys Vitoldas Milius.

Kadangi konfiskuotos mašinos stovi lauke, dalį jų paveikia korozija. Tenka keisti stabdžių diskus ir kitas dalis.

„Jiems reikia dirbti, važiuoti, kariauti, o ne užsiimti automobilių remontu. Kad jis nuvažiuotų tuos kelis tūkstančius kilometrų ir pasitarnautų, tai bent jau minimaliai paremontuojame čia, vietoje“, – teigė A. Bubinas.

Nors iš žmonių, įmonių konfiskuotų mašinų sumažėjo, iš kontrabandininkų – tam tikras srautas visada yra. Tad, sakyčiau, gerai, kad tie sukčiai įkliūva.

 

„Tokie minimalūs remonto darbai, kuriuos atlieka savanoriai, įprastai užtrunka apie 5–7 darbo dienas. Tai reiškia, kad labai greitai, nes derinti reikia su daug institucijų“, – sakė V. Dovydėnas.

Konfiskuoti automobiliai į Ukrainą keliauja nuo pernai metų balandžio.

„Tų automobilių vis atsiranda. Ne visi jie būna tinkami naudoti, bet patikriname. Nors iš žmonių, įmonių konfiskuotų mašinų sumažėjo, iš kontrabandininkų – tam tikras srautas visada yra. Tad, sakyčiau, gerai, kad tie žulikai įkliūva“, – pasakojo V. Milius.

Savanoriams jau pavyko prisidėti prie maždaug šimto automobilių perdavimo Ukrainai. Ir dalies dovanotų mašinų jau nebeliko.

„Kai kuriose vietovėse automobiliai „neišgyvena“ ir savaitės. Reikia suprasti, kad kareiviai, atvažiavę atlikti tam tikros užduoties, automobilį bando kažkur užmaskuoti, saugiai palikti, bet užmačius priešui, jis greitai tampa taikiniu ir yra sunaikinamas. Jau jo ir nebėra“, – sakė A. Bubinas.

Daugiau naujienų